Zavřít recenzi

Renault Scenic 1,9 dci privilege

“Při srovnání s Phase I je to skok kupředu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1,9 dci 
  • Stav km při koupi: 62 000 km 
  • Stav km nyní: 64 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.4
Mysilm, že můžu porovnat Renault Scenic phase I a phase II. Týden před koupí tohoto vozu jsem vlastnil 5let Scenica 1,6e RT. Po usednutí do novějšího mě mile překvapily sedačky. Mají lepší boční vedení, jsou pohodlnější a vše podtrhuje loketní opěrka. Čalounění má nezvykle černou a šedou barvu, která se perfektně hodí k barvě vozu. Byl jsem zvyklý na téměř plnou výbavu z minulých vozů, tudíž jsem se i nadále při prohlížení inzerátu zajímal hlavně o dobře vybavené vozy. Nyní mám 6x airbag, aut. klimatizaci, ESP, palubní PC, orig. radio na CD, reflexní přední okno a další drobnosti, které jsou zahrnuty ve výbavě privilege (držák brýlí, zatmavená okýnka apod.)

DESIGN
Je to především subjektivní pocit, ale novější model je daleko hezčí. Mám tmavou metalízu, která je pouze ve výbavě privilege, proto není na našich silnicích tolik okoukaná. Skvělé jsou přední světlomety, které svítí daleko více než u původního Scenica. V interiéru nastaly pouze dorbné změny v podobě lednicky, nového štítu přístrojů, šuplíky pod sedačkami (baterka již není v interiéru, ale v motorovém prostoru), hranatější mřížky ventilace, volant je nyní tříramenný a další maličkosti.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Tam vidím poměrně dobrý skoko vpřed. V zatáčkách, kde jsem se se starším Scenicem bál, kdy se převrátím a občas se i utrhl a sunul se směrem do protisměru nyní jezdím ještě o 20km/h větší rychlostí a vůz se naklání daleko méně a ještě mi nikde neujel předek ani zadek (take diky ESP) a to jsem ho koupil se zimními koly, takže se již těším na léto. Nevím jaké jsou změny na podovzku, že se jízdní vlastností takto změnily, určitě k tomu přispívají větší a širší kola,ale určitě to nebude jediná změna.

MOTOR
Z toho jsme měl velký strach, zda budou v pořádku vstrikovace a turbo. Auto jsem ještě neviděl zakouřit jak černě tak díky bohu ani modře. Po cestě po dálnicí jsme zkoušeli, zda se neobjeví nějaký oblak za mou zádí, ale kamarád jedoucí za mnou mě utišilk, že žádná dýmovnice se nekonala a ani náznak kouře za cestu dlouhou 200km neviděl (a to jsem tomu pěkně ho nešetřil). Spotřeba není prozatím úplně ideální, ale povětšinou jezdím po městě maximálně do 35 km vzdáleného krajského města. Nýbrž palubní PC ukazuje hodnotu 6,4l/100km se stále zapnutou atuomatickou klimatizací a zimními koly. Síly motor nemá na rozdávání, spíše je to takový skromný pracant. Ve srovnání s Octavii 1,9TDi 77kW je to takový lenoch. Reakce na přidání plynu je poměrně dlouhá a následný zátah je také menší. Ale ve srovnání se starším motorem jezdící na Natural s onzačením 1.6e se nedá srovnávat. 1.9dci do kopce ještě občas zrychluje, kdežto benzinová verze i při vysokých otáčkách ztrácela dech a spotřeba atakovala vysoké cifry. Při koupi jsem zvažoval i novější alternativu benzinové jednostky 1,6 16V, ale po zkušenostech s naftou z Octavie jsem hledal především vozy s označenim dci.

PLÁNY DO BUDOUCNA
V první řadě je oprava poloosy. V létě Alu-disky o palec větší a dále mírné zatmavení i předních okýnek. Pravý bok mám poškrábaný a rýhy jsou dosti hluboké, takže se dočká nového laku na různé části boku a svaření předního i zadního nárazníku a následného stříkání.

ZÁVĚREM
Kdo měl Phase I, tak při koupi tohoto novějšího modelu bude opravdu mile překvapen. Pohodlí se posunulo opět o třídu výš, jízdní vlastnosti jsou již slušné a design je suprový.

Závady a opravy na autě

- poruchy, mělo a má poměrně dost. Při koupi se od nalezených poruch odvíjela cena (čepy,výfuk,rozvody,silentblok ze který nakonec je v pořádku, ale je ko pravá poloosa)

- cestou domu jsme přišli ještě na nějaké drobné závady. Asi pátý den jsem ho odvezl do servisu, kde vymenili olej,rozvody,čepy,těsnění serva,hadice od turba k intercooleru (ta mě vypekla druhý den po koupi, rozsvítila se indikace žhavení, ozvala se rána a auto stálo, provizorně jsem hadici stáhnul páskou a pomalu dojel domu)

- nyní je hlavní prioritou opravit tisícihran poloosy, kde nezbývá nic jiného než sehnat novou, což není zas tak jenoduché. 15000,- za orig. díl od Renaultu se mi zdá poměrně hodně a firmy, které se zabývají repasem tohoto dílu již hodně vymizely a nobe dělají pouze dti

- dále mi píska řemen pohánějící sevo čerpadlo. Při rychlejším manipulaci s volantem se ozývá pískání a nebo při plným rejdu. Prý je to u dci normální, ale to mi tak nepřijde. Dělá to jen když je motor teplý, tak kdyby měl někdo nějakou radu, tak pisněte. Napinák na řemen je automaticky, takže možná jedině výměna tohoto napínáku. Také při vypnutém radiu a klimatizaci je za jízdy slyšet ševelení nějakého zařízeni v servu. Když volant držim volně, tak se nic neozýva, ale při sebemenším pohybu se ozývají divné zvuky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »