Hodnocení a zkušenosti s autem
Všechny tyto závady přisuzuji věku auta a také očividně drsnějšímu zacházení ze strany původních majitelů.Tohle auto prostě dostávalo zabrat.A nejinak tomu je i se mnou.
Potřeboval jsem ekonomického pracanta, který nezklame.Auto jezdí neustále naložené, vezl náklad i přes 300kg.To všechno má za následek
výměnu ložisek a dosluhující tlumiče.
Golfa jsem jezdil od začátku tak, jak jsem ho zakoupil, tedy bez počátečních oprav.Pouze výměny oleje, seřízení geometrie, prostě běžný servis.Sem tam se objeví drobná koroze,ale viděl jsem novější a mnohem více zrezivělé Golfy.V tomto má Golf III slabinu, což není velkým tajemstvím.
Co se týká motoru, nemám nejmenší připomínku.Na to, co má auto za sebou, tak "vrní" tiše a zdravě.Motor pravděpodobně přežije celý vůz.Pouze časem bylo cítit, že přestal táhnout a v servisu mi za 600Kč
poutahovali uvolněné turbo.
Auto jsem zakoupil ojeté.Stav tachometru vyvolával úsměv na tváři.Bylo jasné, že takto staré auto má daleko více najeto, než nějakých 190.000km.Stočené tachometry ale již patří k národnímu folklóru.Bohužel.
Můj skromný odhad bude takových 100.000km navrch, oproti údaji na budíku.
Auto má velmi dobrou spotřebu nafty, kolem 5 litrů na větší vzdálenosti, město tak 6,5l.Škoda, že má jen 55kw.Naložený kufr a v 5 osobách je auto línější, ale se jaksi musí počítat.Na dálnici, když se dostane do obrátek, tak jede velmi slušně.
Jízdní vlastnosti jsou dobré.Teď, co odcházejí tlumičed, je to už trochu horší.
Komfort vnitřku je takový, jaký je.Není to nic extra, pouze účelnost.Určitě v tomto ohledu Golf této generace nic převratného.Je ale dost prostorné a to je pro mě určitě důležitější,než design palubovky.Není problém naložit do kufru třeba 2 kola + batohy, nebo kompletní potřeby pro stanování v 5 lidech.
Jednou do nás kdosi naboural na křižovatce zezadu.Byla to pořádná rána, už jsem viděl shrnutý spodek kufry, jak tomu kombiků bývá.Ale byl pouze odřený nárazník, nechtěl jsem věřit vlastním očím.
V zimě startuje, jen s malými problémy.Je třeba vícekrát nažhavit.V Krkonoších ale nejsou vyjímkou mrazy přes -20 stupňů.Občas zamrznul zámek dveří u řidiče a musel jsem se do auta dostat od spolujezdce.
Auto nás zatím nikdy nenechalo stát a to jsme sním byli i 1000km od domova v "plné polní".
Jediná věc, která mi pije krev, je povinné ručení.Tím, jak je o několik ccm nastaveno do dražší kategorie.Inu největším loupežníkem je stát.