Zavřít recenzi

Opel Tigra 1.4 16V

“Dobrá volba pro ty, kteří vědí CO chtěji.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.4 benzín 
  • Stav km při koupi: 56 000 km 
  • Stav km nyní: 58 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.8
Nějak souhrou (blbých) náhod jsem se stal účastníkem dopravní nehody a zrušil svého Fiata Seicento Sporting. Jakožto mladý člověk se mi líbí neobvyklá auta, je pro mě důležitý nápaditý design, klidně i na úkor praktičnosti. Takže má volba padla na tohoto neměckého tygra...:-).

Můj dojem z asi dv ouměsíčního používání tohoto vozu je v celku dobrý, auto má slušnou výbavu (klima, 2* airbag, ABS, v elektrice okna), jen od něj nesmíte očekávat to, co jsem já od něj očekával - sportovní jízdu. Motor o výkonu 66 KW prakticky netáhne od spodu, musí se vytočit přes 2500ot. a to i přesto že mam instalovaný kit vzduchového sání. Jedná se o typický nedostatek 16V motorů obecně.

Jinak podvozek je z Corsy B, takže docela "tvrdý", ucítíte každý hrbol na silnici. A vzhledem k tomu, že 80% váhy vozu je na přední nápravě, tak přední tlumiče se docela rychle opotřebovávají a záď vozu je lehká, takže pro zvýšenou stabilitu doporučuji obůt široké penumatiky (používám nízkoprofilovéí 195/55/R15). Řízení jde díky servu a velkému volantu velice snadno, brzdy jsou dostatečně učínné, ale nemohu posoudit ty sériové, já mám ve předu dvoukotoučové. Řazení přesné, spojka je příjemně měkká, z vozu je dobrý výhled.

Samotný motor 1.4 16V je mnohem lepší než starší 1.6 16V, která má sice o 12 KW více, ale jsou s ní trable (žere olej, problémy s ventily). Motor má vyrovnaný chod na volnoběh, jen je nepříjemné to, že jeho vibrace rozklepou celou karoserii když stojíte a následné klapaní zrovna dvakrát pěkné není.

Ale je mi 21, je to mé druhé auto a jsem celkově spokojen.

Závady a opravy na autě

Mělo a bohužel některé nadále přetvávají. Nejdříve se porouchal regulátor napětí, závada za cca 3500 odstraněna, jedná tak trochu záhadná závada je to, že se při zavírání kufru vždy stáhne a opět zavře levé okno, asi je tam nějaký bludný proud...dosud na to ani v servisu nepřišli.
<
Přejít na standardní verzi stránky »