Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to na svou velikost opravdu velké auto, a alespoň pro posádku velmi pohodlné i při delších cestách. Jak se cítí nákupy v kufříčku zatím nevím.
Motor jde velmi výrazně za plynem a svými 998 cm3 vypadá jako 1300 v mém předchozím Rapidu. Kupodivu je však snad ještě pružnější. Proti kopci ze 40km na 4° neodmluvá a i maličko zrychluje. Čast však tento test nedělám, protože v otáčkách se motůrku i mě líbí víc. Manévrovatelnost lze popsat slovy " vlevo v bok" "vpravo v bok", když tedy chcete. Čelem vzad ještě neumí.
Má posilovač snad na všechno takže i pro ženy je to peříčko, já však pohodlním. Je snad malinko víc při chuti než uvádí výrobce, ovšem nejezdím s ním nijak při zdi a už teď při 4000km, se zdá že se chuť zmenšuje. Jediná věc je mi na něm divná k předním kotoučům vede jen jedna trubička. Snad výrobce vyřešil bezpečnost brzdového systému jinak, byl bych překvapen, kdyby byly jen jednookruhové.
Jejich účinek je však fenomenální a snad i překračuje fyzikální zákony , zkrátka super. Bohužel jsem zjistil ještě jednu vadu zjistil. Ne na autě, ale na příručce k použití. Ta je psána pro američany co pečou kočky v mikrovlnkách, takže radami "nesahejte na točící se řemenice", "nenechávejte stát nezabrzděné auto v kopci", "nejezděte bez oleje" a jinými podobnými ....... se příručka jen hemží. Technické údaje tam najdete asi dva.
Docela bych uvítal, kdyby se ve vašich recenzích takováto věc občas objevila. Na rozdíl od teamových manažerů se ještě najdou lidé, které automobilová technika zajímá. Ona už bohužel mizí i z rádoby odborných časopisů. Zpátky k mému červenému Picantu. Za nic bych je nevyměnil ani za Mercedesa, nebo nadlidskými rozměry vybavené offroady. Nač je mi auto jezdící 250km/h, nebo tři tuny vážící krám spocívající 20l na 100.
A říkám zlaté korejské ručičky.