Zavřít recenzi

Toyota Paseo 1.5 I 16 V

“Úsporný, spolehlivý, atraktivní, prostě Toyota.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1496/ 5E 74/6400 
  • Stav km při koupi: 142 000 km 
  • Stav km nyní: 147 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Je to můj 12. automobil. Za dva měsíce jsem najezdil asi 5000 km. Za tu krátkou dobu jsem pochopil, že v ničem podobném jsem se dosud nevozil. Bezkonkurenční jízdní a provozní vlastnosti v americké kvalitě za českou lidovou cenu. Pokud vám to nevadí, jste všude středem pozornosti Bydlím v malé obci, tedy u sousedů, u benzínky, na parkovištích před divadlem, před úřady a firmami. Na mé podnikání měl vůz přímo zázračný vliv. (Také v rodině jsem dosáhl obdivu u mých dospívajícíh dětí i synovců.)
Tento vůz byl původně zkonstruován pro americké teenagery, čemu odpovídá celková koncepce. Od sportovního kupé neočekáváme totéž, co do luxusní limuzíny. Na zadních sedadlech je dostatek místa pouze na šířku. Ani na předních sedadlech však není příliš místa pro osoby vyšší postavy.

Při prvním nasedání jsem se i já bouchl do hlavy o nízoučký rám dveří. Pro lidi střední a menší postavy je však uvnitř dostatek komfortu ve velmi pohodlných anatomických sedačkách. Zato objem kufru v této třídě překvapí svými téměř 350 litry. Ergonomie ovládacích prvků je standardní. Tvrdé pérování ukazuje, že se nepočítalo s českou "kvalitou" silnic. Toyota nezůstává nic dlužna své pověsti pečlivému dílenskému zpracování, spolehlivosti, úspornosti a umírněnému, nadčasovému designu.

Ten však nemá hned tak konkurenci (viz foto). Mnou recenzovaný vůz z roku 1992 je zřejmě jediný, který přeletěl do Česka Atlantský oceán (pokud ne, ozvěte se mi) Proto budou mé pohledy trochu odlišné od jiných hodnotitelů "Pasea", kteří vlastní evropskou variantu, která se dováží z Německa, je mladší, s menším výkonem, nacpaná elektronikou až i ve volantu, ale není tak hezká. Jednak můj vůz má vyšší výkom o více než 10 koní, jednak jiný vzhled zpředu, z profilu a zejména zezadu. Tento téměř 15 let starý vůz jeví jen nepatrné známky stáří, co se týká koroze, nebo poškození karoserie. Vše, co bylo potřeba byl proud vody z wapky, vysušení, nástřik spodku a trochu vosku na karoserii. Vůz je nablýskaný i po deštivé a dlouhé služební cestě vzhledem k vynikající aerodynamice.

Co se týká úspor, Běžně lze při dodržování českých zákonů (50/90/130 km/h)udržet spotřebu kolem mezi 5,8 - 6,6 l/100 km ale ani při jízdě po německých dálnicích při rychlostech téměř 200 km/h nepřesahuje spotřeba přiliš 8 litrů. Vzhledem k výkonu motoru a hmotnosti 870 kg dělá motor s vozem divy. Na dálnici není problém ujet v kopci vozům se silnějšími motory. Prostě podřadíte a ojedete. Není žádný problém zařadit trojku a vytočit ji přes 130 km/h čtyřku a pětku lze vyzkoušet už jen na německých dálnicích.Vzhledem k výkonu by vozu slušela šestistupňová převodovka, ale vzhledem k ročníku 92 má převodovka dobré odstupňování. Motor zatahuje zjevně lépe až od 4000 otáček, ale rozjedete se bez cukání i od 1200 otáček. Vytočením k 7000 otáček už je motor dost hlučný. Na volnoběh se však musíte přesvědčit na otáčkoměru, jestli je nastartováno. Revoluční technologie vstřikování od Toyoty "EFI 5 16 valave" se kterou přišli Japonci v devadesátých letech je ještě dnes bezkonkurenční.

Můj vůz nebyl vybyven žádnou u současných vozů obvyklou elektronikou. Jen rádio s CD (velmi příjemné), akustická signalizace zapnutí pásů, automatické rozsvícení po nastarování, akustická signalizace zapnutých světel a akustická signalizace klíčku v zapalování při otevření dveří.

Celkově lze hodnotit tento vůz jako atraktivní doplňek image podnikatele, nebo mladého muže. Pohodlný, spolehlivý, úsporný, efektní.

Závady a opravy na autě

Co toje? Neznám, a ani předchozí majitel, který najezdil v ČR asi 70.000 km. Vlastně při převzetí nesvítila žárovka osvětlení SPZ.
<
Přejít na standardní verzi stránky »