Zavřít recenzi

Renault R19 1,8 16V Phase2

“Pokud trefíte na zachovalý kus, budete nadmíru spokojeni.”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1,8 
  • Stav km při koupi: 198 000 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 6.4
Jsem bohužel zklamán svým aktuálním čtyřkolým miláčkem. Před tímto 16V modelem jsem měl 1,8 8V 1993, který byl naprosto bez chyby. Vyměnily se pouze čepy a vše dokonale fungovalo.

Bohužel, po autonehodě byl hnutý rám, takže jsem se rozhodl koupit tento model, původně ze Švýcarska... R19 je spolehlivé a celkem úsporné auto, jen si ho před koupí pořídně projeďte a pokud narazíte na nějakou z mnou zmíněných závad, koupi dobře promyslete...

Závady a opravy na autě

Již při koupi zlobily brzdy. To měla vyřešit generální oprava (výměna brzdových kotoučů, kterými je osazena i zadní náprava, a destiček). Dále se měnily věechny čepy kol i řízení, provozní kapaliny a ložisko. Když jsem si vezl auto ze servisu, přestalo brzdit úplně. V servisu mi bylo řečeno, že odešel posilovač. Pravdou je, že jsem v brzdovém pedálu cítil pulzy. A to i po výměně brzd. V opravně mi vyměnili posilovač za jiný kus. Při zkušební jízdě se (podle slov technika) roztrhl brzdič. Měl jsem co dělat tomu uvěřit, ale myslel jsem, že šlo o vadu materiálu. Po jeho výměně se roztrhl znovu. Nikdo pořádně není schopen určit proč. Pravděpodobně posilovač "tlakuje" do brzd ale tlak dále nereguluje (neupouští). Výsledkem je plánovaná výměna za posilovač klasický podtlakový. Jak to celé dopadne dopíši později.

Další závadou je tuhý chod posilovače řízení, který již po nastartování párkrát také nenaběhl a druhý rychlostní stupeň, vypadávající při prudkém uvolnění plynového pedálu.
<
Přejít na standardní verzi stránky »