Zavřít recenzi

Toyota Corolla Diesel 1,4 combi

“Zklamání.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,4 diesel 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 15 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 8 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 4.2
Pro Toyotu jsem se rozhodl hlavně pro její dobrou pověst, obsazuje přece pořád přední místa různých těch JD Power a jiných žebříčků spokojenosti a spolehlivosti. Dobré zkušenosti s ní mají i lidé z mého okolí, Chválí ji i tady na fóru. Slyšel jsem dokonce i pozitivní ohlasy na servisní služby. Na jaře se prodávaly Corolly se značnou slevou, takže auto vyšlo levněji než evropská nebo japonská konkurence.
Corolla není žádný krasavec. Zvlášť tvarování předku provedení combi a sedan postrádá logiku. Otřesná je nabídka barev, prostě se můžete rozhodnout pro jakoukoliv barvu, pokud chcete šedou. Pokud nejste zrovna fanda téhle barvy, máte smůlu. (trochu přeháním, ale ne tak moc).

Na druhou stranu se mi líbí její skromnost, myslím tím třeba to, že nevypadá zvenčí věší než je ve skutečnosti, nemá na přídi nalepený chladič z Rollce, prostě to není ekvivalent podnikatelského baroka v automobilovém designu. Tuhle kvalitu ale v naší zemi asi málokdo ocení, soudě podle převládající stavební i automobilové produkce.
Vevnitř je to horší. Designéři Toyoty se zřejmně inspirovali pozorováním tloustnoucí populace na koupališti. Přístrojovka aspoň vypadá jako vyskládaná z buřtů, faldů a jelit, žádnou logiku jsem v tom tvarování nenašel. Celému interiéru dominuje oblíbená šedivá v kombinaci s geriatrickou béžovou. Mimořádně depresivní.

Ergonomie také není zrovna skvělá. Přední sedadla jsou jakš-takš, zadní jsou otřesná. Ani po půl roce jsem nenašel skutečně dobrou pozici za volantem, i když je seřiditelný ve dvou rovinách a mám celkem konfekční postavu. Světelné kontrolky na vypínačích klimatizace a vnitřního oběhu jsou vidět jen v noci, to ovšem klimu nepotřebujeme. Neuvěřitelně se mlží skla, jezdit kvůli odmlžování v zimně se zapnutou klimatizací mi připadá úchylné. Podotýkám, že auto stojí v garáži. V interiéru jsou slyšet pazvuky, ne ale z přístrojovky, spíše od zámků pásů a od sedadel. Automatické rozsvěcení světel nabízí Toyota jen jako zvláštní výbavu za více než tři tisíce. Iritující je také zvuková signalizace nezapnutých pásů. V praxi to znamená, že pokud nemáte automatické otvírání vrat, musíte poslouchat cvakání od domu k vratům. Na sedadlo spolujezdce si taky aktovku nepoložíte, pokud ji nepřipnete pásama. Pakárna, to ale dnes není jen Toyota.

Abych jen nehaněl: Recenzenti z časopisů jsou asi nadšeni, měkkých plastů jsou na přístrojovce hektary (upřímně řečeno, nikdy jsem nepochopil v čem spočívá krása měkčené umnělé hmoty). Látka sedadel i dveřních výplní se dobře čistí a vypadá trvanlivě. Nikde nejsou imitace dříví. Vevnitř je poměrně dost místa, není ho zase ale tolik při srovnání třeba s takovou Sierrou ze začátku osmdesátých let. Ta byla zhruba stejně veliká jako dnešní Corolla. Sériová muzika je myslím velmi dobrá, v tomhle oboru ale nejsem vůbec znalec.

Podvozek je naladěn poměrně komfortně, české okresky a městské komunikace celkem úspěšně žehlí. Pro řidiče, který si jízdu užívá to ale rozodně není to pravé. Nuda. Podvozek je nečitelný, zpětná vazba od řízení není ale vůbec žádná. Vždy jsem si jízdu v autě užíval, teď je s tím konec. Jak se auto chová v zatáčkách netuším, zkoušet ho na limitu je tak to poslední, co by mně napadlo. Další nectností je veliká citlivost na boční vítr. Originální pneumatiky, jsou to myslím Bridgestone, jsou špatné na mokru, naštěstí se rychle sjíždějí a tak s příchodem letní sezóny půjdou bez milosti pryč.

Nejlepší na celém autě je motor. Má sice jen 90 koní, větší výkon by mohl požadovat jen jedinec s nedostatkem pudu sebezáchovy. Navíc, ty koně jsou k dispozici kdykoliv od 1600 otáček. Motor nevzbudí jakékoliv emoce, je ale tichý skoro jak benzín. Spotřeba po městě i mimo město je okolo 5 litrů, šetřílek by určitě dokázal jet i za míň. Po dálnici žere při rychlostech vyšších než tachometrových 130 víc. Do 6 litrů se ale určitě vejdeme, pokud to nebudeme hnát pořád 180. To bych ale stejně doporučoval jen otrlým a za sucha a bezvětří.

Toyota předepisuje servisní intervaly po 15 000 km. To by šlo někdy v roce 86, od ročníku 06 bych očekával víc. Přístup servisu mně také nepřesvědčil, handrkovali se třeba kvůli vypálené žárovce v přístrojovce. Pořád mi zato nabízeli kafe, to jim šlo. Za pár let se mi možná budou v kavárně snažit vnutit generálku motoru... Za základní servis po 15 000 jsem dal více než tři tisíce, jednalo se prakticky jen o výměnu oleje.
Ceny originálního příslušenství jsou příšerné, bojím se, že to platí i o náhradních dílech.

Corolla mně zklamala. Turbodiesel 1,4 je velmi dobrý, je ale otázka, jestli stojí za příplatek 50 tisíc oproti benzínové čtrnáctce, která také není špatná. Jízdní vlastnosti jsou silně podprůměrné, jízdní projev nudný, komfort je ve své třídě přijatelný. Kvalita zpracování mně nepřesvědčila, design taky moc nezaboduje.

Závady a opravy na autě

Prozatím jen maličkosti, spíše vady než poruchy:

-pazvuky v interiéru

-malá účinnost klimatizace

-rosí se skla

-podsvícení středového panelu
<
Přejít na standardní verzi stránky »