Hodnocení a zkušenosti s autem
Tatra T613 je opravdu o vášni. Majitel Tatry prožívá při jejím získání pocity srovnatelné snad jen s pocity některých druhů ptáků a kytovců, kteří si hledají partnera na celý život.
Když ji poprvé spatříte, je to jako když dítě uvidí pod Vánočním stomečkem dárek, který si po celý rok přálo. Když přistoupíte blíž a odvážíte se jí dotknout třeba jen konečkem prstu, je to srovnatelné už jen s tím, když se dospívající mladík poprvé dotkne nahého dívčího těla. Tolik elektrizujících vjemů. Poté, co jste se dotkli, už nemůžete přestat. Obcházíte ji, hladíte, promlouváte k ní... Je to stejné jako při předehře k prvnímu sexu. Pokud se k ní správně chováte, hýčkáte ji a máte pro ni jen něžná slůvka, odvděčí se vám poslušností a vervou, která je vlastní jen a pouze Tatrám.
Pakliže se po tomto odvážíte zajít až tak daleko, že usednete za volant a otočíte klíčkem ve spínací skříňce, dostane se vám pocitu shodném snad opravdu už pouze s prvním sexem. Po sepnutí lehce zavrčí a rozbuší se jí překrásné osmiválcové, vzduchem chlazené srdce, které nyní bije už jen pro vás.
Po zařazení a vyjetí, po prvních dojmech z řízení, z odpružení, ba i z vedení boků křesel už naopak vaše srdce bije jen pro ni. Až teprve teď je to opravdu a doslova na celý život. Po těchto okamžicích už nebudete chtít jinou. Navždy se tímto zapsala nesmazatelně do vašeho srdce, do vaší mysli a podvědomí.
Bude se vám o ní zdát, budete se tešit na každý okamžik strávený za volantem. V uších vám bude neustále znít jemné, nevtíravé a přitom návykové bublání V8. Teď už jste jen vy... a ona.
Vyjma ortodoxních uctívačů Tatrováckého Božstva a šťastných majitelů vás bude snad každý, koho se zeptáte, odrazovat od koupi takového vozu. Nedbejte na ně. Oni jsou jen bezvěrci a nejsou ani za prach seznámeni s veškerými fakty. Mají pro Tatru jen zápornou kritiku a slova nevalné hodnoty, neboť je pro ně Tatra spojena sminulostí, na kterou jen neradi vzpominají...
Tatra T613 je čtyřdveřový sedan se samonosnou karoserií a s osmiválcovým vzduchem chlazeným motorem o zdvihovém objemu 3495 ccm, uloženým nad zadní nápravou. Disponuje výkonem 165 HP, resp. 200 HP ve verzi se vstřikováním, a 270 Nm kroutícího momentu, resp. 300 Nm. Poslední kusy byli osazovány i katalyzátory.
Tatra T613-4 MiLong.
Délka 5130 mm, výška 1440 mm a šířka 1800 mm. Rozvor náprav 3130 mm. Motor V8 3.5i, cca 200 HP/5750 ot/min a točivý moment 300 Nm/2800 ot/min. Palivem je benzin BA 95 Natural.
Rozjíždí se na spojku a bez plynu. Má enormní zrychlení, které snad ani nelze zaznamenat, protože když už vás táhne dopředu, nemyslíte na nic jiného než je požitek z jízdy a zapomínáte na svět kolem.
Od stavu tlumičů se odvíjí i její jízdní vlastnosti, ale je pravda, že žehlí silnice. Málokdy se utrhne, má výbornou přilnavost. Je sice mírně přetáčivá, ale která zadokolka bez ESP není.
Maximální rychlost odhaduji kolem 210 km/h, nedá se kvůli analogovému rychloměru změřit. Analogové rychloměry při vyšších rychlostech proměřují. Maximální rychlost také závisí na tom, jak byl motor na počátku zajet.
Tatra má neuvěřitelnou auru. Žádné jiné takovou nemá. Prostě žádné...
A pokud někdo hledá smysl života, nechť pozná Tatru, protože tím ona skutčně je...