Zavřít recenzi

Suzuki Swift 1.0 automat

“Prakticky bezúdržbovej držák - nalejt benzín a jet.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1.0 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 155 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.0
Předně, je to maličký auto, ale i při mojí výšce skoro 190cm nemám pocit nedostatku místa. Sedačky jsou hrozně nízko nad zemí, takže se do auta vejdou i velký lidi. Teda samozřejmě dopředu - vzadu je na nohy poměrně málo místa. Sedačky nejsou nic moc pohodlný, zcela nevhodný na delší cesty. Po 300km jízdy se člověk protáhne a záda křupou od shora dolů.

Co se týče zbytku interiéru, tak je velmi strohej, jednoduchej a účelnej. Žádný zbytečnosti, všechno po ruce. Ve srovnání třeba s favoritem je celkový zpracování o několik levelů dál. V kufru je málo místa - holt malý auto. Ale nákup na 14 dní pro dva lidi se tam vejde, náklad na kratší dovolenou v kempu taky.

Jízdní vlastnosti jsou více než solidní. Podvozek je snadno čitelnej, brzdy zcela dostačující, výkon akorát tak do města. Motor je 998ccm tříválec s jednobodovým vstřikováním - japonec s nulovou potřebou údržby nebo seřizování. Šlape jak má. Automatická převodovka je hydrodynamická třírychlostní. S rychlostí vyšší jak 130km/h nepočítejte, motor pak točí k 5000 a zvuk není uplně příjemnej. Na křižovatkách je hydrodynamika bezvadná, akceleruje bez prodlevy, takže opticky se auto jeví dravěji než ve skutečnosti je a ostatní řidiči si pak tolik nedovolují :o) Stinou stránkou je spotřeba, která se ve městě pohybuje mezi 7,5 až 8mi litry. Na dálnici pak kolem 5l.

Abych to shrnul - auto se báječně hodí na každodenní provoz, na dojíždění do práce a pohyb po městě. S automatem je zcela vhodné pro přítelkyně, které mají hrůzu z třetího pedálu. Údržba je zcela nenáročná, zručnější člověk to zvládne v průměrně vybavené garáži sám. Motor, brzdy a ostatní mechanická ústrojí jsou skvěle a jednoduše konstruované, drží a nekazí se - zkrátka : stačí lejt benzín, jezdit a dvakrát ročně se mu "podívat na zoubek" při přezouvání.

Závady a opravy na autě

Po zakoupení bylo nutné koupit nové pneu, protože v autobazaru na to navlíkli hrůzostrašný spuchřelý.. Koupil jsem je v hypermarketu za 600 kus. Vyměnil jsem rozvoďák, kterej měl 5 minut před smrtí a řemen od alternátoru. Víc řemenů tam neni :o) cca 400 peněz.

Pak filtry, olej, cca 1000kč.

Předchozí majitel udělal brzdy, takže bez starostí. Vejfuk byl kompletně shnilej - je to problém těchto vozů - po dojetí, při chladnutí uvnitř kondenzuje voda a reznou zevnitř. Koupil jsem nové potrubí od katu dozadu (cca 2700). Od svodů ke katu jsem potrubí svařil nové. Katalyzátor jsem vypreparoval a opravil (hrozná práce) - za novej se mi platit nechtělo - to bych ho radši nedával vůbec.
<
Přejít na standardní verzi stránky »