Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to dobré auto pro rodinné účely, to znamemá na nákupy, do práce a občas tak třikrát do měsíce i na delší trasu tak do 200-300 Km. Na delší cesty např. mimo česko je auto nevyhovující.
Motor se musí držet minimálně nad 1800 otáček, Při rozjezdu je potřeba šlápnout na plyn zarantněji. Nejlépe je držet motor tak 2500-3500 otáček, aby byla spotřeba co nejmenší. To je možné jet i za 4, 8 l/100 km.
Když se jede tak max. do 100 km/hod a motor se nevytáči nad 4000 otáček tak spotřeba razantněji klesá. Prvních 15 km jízdy po okresních silnících má auto spotřebu 7 litrů, po prvních 30 km klesne spotřeba na 6 litrů a při jízdách nad 50 km klesne spotřeba na 5 litrů. Na dálnicích moc nejezdím, ale tam se spotřeba pohybuje tak 6, 5 litru, když se drží 130 km.
Při jízdě do větších kopců je vhodné držet motor tak 3000 - 4500 otáček, aby bylo auto stále svižné. Při této jízdě se aktuální spotřeba pohybuje tak 10 -12 litru. Při delší kopcovité jízdě se spotřeba ustálí na 6,5 litrech.
Jsem s autem velmi spokojen, hodně hledím na provozní náklady. Nyní když vím, jak auto se chová při různých otáčkách, není nutno moc sledovat otáčkoměr. Vím, jak auto akceleruje v různých situacích, jde to automaticky. Styl řízení jsem ze začátku musel uzpůsobit síle motoru, nyní když již vím, co je to za motor a auto, snažím se najít to své co potřebuji v chování motoru, a tak je jízda svižná, i s malou spotřebou tzn. pod 5 litrů při jízdě na rovině, v kopcích potom 6, 5 litru.
Nemám klimatizace, všem kdo uvažují o koupi fabie a nepotřebují klimatizaci vřele doporučuji 47 kW, pokud by chtěli klimatizaci je lepší koupit 55 kW a více. Také všem doporučuji ASR. Stojí jen 3. 000 Kč a rozhodně je to lepší - o třídu více.
V zaměstnání jezdím s fabií 40 kW a ta moje 47 kW je k nepoznání lepší -svižnější, i když mi delší dobu trvalo pochopit chování motoru, jak jsem již o tom psal.
Podvozek je dobrý. Drží v zatáčkách. Doporučuji 15 " kola. Je to lepší než 14 ".
Fabia 1, 2 47 kW je dobré řešení a dá se sehnat nová do 300 000 Kč i v provedení Ambiente s rádiem, ASR, s 15" koly a dalšími doplňky.
Novou fabii se silnějších motorem do 300 000 Kč těžko seženete.
Doufám, že mi bude ještě chvíli sloužit.
Kdybych měl v době koupi auta tak o 100 000 Kč více koupil bych Fabii kombi 1, 4 litru 74 kW Ambiente s několika doplňky jako je klimatizace, 15 " kola a tak....