Škoda 120
“Pokud má údržbu, je to spolehlivý stroj.”
- Rok výroby: 1984
- Typ motoru: 1174
- Stav km při koupi: 120 000 km
- Stav km nyní: 130 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
15 měs.
- Průměrná spotřeba: 9,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Podle mě je pro běžné používání auto naprosto dostatečné. Nemá sice téměř žádný komfort je dost hlučné, hlavne nad 3500 otáček, ale má velmi dobré jízdní vlastnosti (pokud má dostatečný vzorek obutí a seřízenou geometrii), hlavně na sněhu. Hlavní výhodou je jednoduchost - téměř všechny opravy se dají zvládnout v domácích podmínkách, existuje dostatek zdrojů informací i dostatek literatury s nákresy potřebných přípravků.
Závady a opravy na autě
Auto sem dostal za přepis, bylo silně zkorodovane s velkými vůlemi v obou nápravách. Důvodem byla absolutní absence údržby předchozího majtele (jsem třetí majitel).
Auto trpělo silnou korzí na tradičních místech - prahy, lemy, šavle, zadni poběhy, kapsy, rohy dveří. Kupodivu kufr a rámy oken byly téměř bez poškození. Silně zkorodovaná byla i zadní ramena. Auto prodělalo GO karoserie, kompletní GO brzd a podvozku (kromě ramen a nápravnice přední nápravy.
Nejzávažnější poruchou bylo nalomené rameno přední nápravy, při kontrole jsem podcenil korozi. Vyřešeno výměnou za jinou nápravu.
Vytahaný rozvodový řetěz - po 22 letech a 130000 km aby nebyl, oprava v domácích podmínkách mě vyšla cca na 900 Kč včetně oleje a filtru.
Utržený zadní tlumič z ramene - zvolil jsem měkké šrouby, takže to byla moje chyba.
Auto má momentálně snížený výkon a vyšší spotřebu oleje - motor buď podstoupí GO nebo bude vyměněn za lepší.
Utržený jeden lanovod topení - po výměně auto pěkně topí i v zimě.