Zavřít recenzi

Seat Toledo 1.9 TD

“Dokonale spolehlivé - nesmrtelný držák!”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1.9 turbo diesel 
  • Stav km při koupi: 226 000 km 
  • Stav km nyní: 384 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.4
Automobil mohu jedině doporučit. Za pár tisíc (34000 kc v roce 2005 - jaro) perfektní! Bezkonkurenční motor. Skvěle startuje v zimě, minimálně žhaví, dokud je nad nulou tak vůbec. Ale má svý nevýhody takže za prvé - extrémní hlučnost! Dále je dost nekultivovaný - vibrace se přenáší do interiéru, ze začátku mi to nepřišlo, ale možná se to zhoršuje. Nejprve auto moc nejelo tak 130-150 a už ztrácelo dech. Nicméně ač se mi všichni smějí nebo radí abych to nedělal, už dva roky hodně vytáčím motor a ted jezdím i přes 170 km/h!

Ačkoli sem se poprvé bál, vytočil sem ho těsně přes 5000 ot/s!! Hroznej řev, ale motor obživl - postupem času - a dneska točím běžně každej den přes 4500 při předjíždění. Při 3000 otáček na 4 jede 120.

55kW se nezdá moc na 1090 kg, ale slušně zatahuje od spodu a motor je skvěle pružný, po městě jezdím na 4 a dá se v klidu točit 1500. Motor se sebere i z niších otáček, ale občas poškubává. Dost chvály. Kastle a ostatní komponenty za moc nestojí, rozhodně to chce garážovat. Koroze se rychle zhoršuje - v podlaze mám dlouhou díru, že prostrčím ruku - dlaň. Elektronika mizerná, špatný světla, namontoval sem přídavný místo žlutých mlhovek. El. okna - jedno nejde - zrovna to u řidiče - pochopitelne!

Sedadla ujdou, prostor taky, kufr 550 litrů - co víc si přát?
Jizdní vlastnosti mnohem lepší než Audi 80 (95. rok!!) Nedotáčivost se dobře koriguje, přichází očekávaně pomalu, auto začíná plavat až tak při rychlostech přes 160km/h.
Dobře sedí v zatáčkách, nikdy mě nezradil, a už sem měl nejednou na mále. Smyky hravě zvládá. Problém - strašně tvrdej podvozek! Pokud chcete pohodlí, musíte zpomalit, nebo zvolit jiný auto. Při přejezdu přes koleje tramvaje - klidně 70km/h - se ozývaj rány, ale geometrie pořád OK! Obecně při přejezdu nerovností se ozývají hlasité rázy a otřesy karoserie, ale vůz neztrácí stopu a měkčí sedačky s fungujícím náznakem bočního vedení to dobře tlumí. Mít sedadla s felicie asi bych umřel. Ideální posilovač řízení. Řazení nic moc, průměr. Šíbr - manuální - nejde, ale těsní!

Závady a opravy na autě

Asi po dvaceti tisících km začal téct olej, ale po výměně prasklého těsnění pod vanou to přešlo - banální závada, otázka pár stovek.

Závady s termostatem - řešení velmi jednoduché - vyvedl jsem si dva kabely pod volant a namontoval vypínač.

Ted si pouštím ventilátor dle potřeby, třeba i natrvalo a je klid.
<
Přejít na standardní verzi stránky »