Zavřít recenzi

Škoda 120 L Mpi :)

“Dal jsem do toho hodně práce a času, ale stálo to za to.”
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1300 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 87 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
Jsem automechanik, a chtěl jsem nějaké auto, které si lehce sám opravím a popřípadě i upravím.Koupil jsem ji před pěti lety na inzerát, rok výroby 1986, červená barva, garážovaná, absolutně bez koroze, ale byl zadřený motor, protože předchozí majitel zapomněl po výměně oleje řádně dotáhnout zátku..a byl konec.Takže ceny byla 3000 káčé, což bylo velmi dobré.

Po vymontování motoru jsem usoudil, že nemá cenu jej spravovat, jelikož by bylo nutné vyměnit klikovku i dvě ojnice, tak jsem se na to vybodl, a rozhodl se zkusit něco jiného.Známý má autovrakoviště a nabídl mi za 5000,- motor z felicie 1,3 z roku 2000, komplet i se vsřikováním Mpi.Věděl jsem o možnosti legální zástavby mototu z Favorita do této škodovky, který je podmíněný montáží vlečené nápravy za škoda 130 , hřebenového řízení a čtyřpístových brzd.Nápravu jsem sehnal za 500,- i s převodovkou, brzdové třmeny + prasátka za 200,-. A motor z Felicie je v podstatě to samé.Nějvětší problém byl vyřešit palivové čerpadlo, protože do nádrže prostě nešlo, ale s trochou přemýšelní a uprav se to povedlo.A dalším oříškem bylo zapojení celé elektroniky, ale s tím jsem si poradil s pomocí kamaráda autoelektrikáře.Převodovka s nápravou tam šla jak po másle, protože karoserie z tohoto roku už na to byly připravené.Po zástavbě bylo potřeba ještě trochu běání po úřadě a po technické, ale nekonec to mám v techničáku zapsáno.

Tak a teď zkušenosti.Jasně, mnozí řeknou, že nemá cenu do takovýho verglu vůbec vrážet peníze a čas.Zejména majitelé octávek v tédéíčku a f plný palbě a majitelé podobných hustokchárů že jo..ale neco vám řeknu..s trochou píle lze z tohodle auta vykouzlit velice dobré přemisťovadlo, pokud na něm člověk nemá tlumiče a čepy 100000 kilometrů po smrti a nejezdí na pneumatikách 155 SR 14, tak ty jízdní vlastnosti nejsou zas tak špatné.

Já tam obouvám 175/65 R13 a sedí to na silnici líp než kdejaká Felicie.Dále jsem tam dal sedačky z Mitsubishi Colt a čtyřramený volant z Formana a člověk si v tom hned připadá jak v jiném autě.Jistě, bezpečnost je téměř nulová, protože se škodovky muchlají jak paírová krabice, ale většinu nehod si člověk stejně zaviní sám a já nejezdím jak hovado.Motor není zevnitř díky vlečené nápravě téměř slyšet ani při 130 Km/h.Víc se u nás stejně nesmí, tak co.

Před rokem jsem s tím absolvoval cestu z Opavy do Prahy s průměrnou spotřebou necelých 7 litrů a to jsem jel celou dobu svých 120 km/h.Maximálka byla tachometrových 170.Vždycky jsem dojel bez poruchy, jen minulé léto mi za městem vyvařila voda, protože bylo 1)nechutné vedro a 2) jsem měl zanešený chladič.No nic, nabral jsem vodu z potoka a upaloval dál.Chladič jsem sehnal za 500,-.Dále jsem už měnil jen oba kulové čepy (2x110,-) kotouče + destičky (700,-) a výfuk (300,-).Koroze mě netrápí, před každou zimou vystříkám dutiny a spodek a je zameteno.Celková investice tedyTakže i tohle se dá vykouzlit ze staré škodovky.Celková investice tedy něco okolo 10000,- když nepočítám pneumatiky a svůj čas.Za tyto peníze jsem získal vůz, ve kterém sice každá větší nehoda znamená riziko, ale na jehož udržbu mi stačí kladivo a šroubovák.

Na závěr jedna perlička, jednoho dne mi začal kolísat volnoběh a jelikož nedisponuji diagnostickým přístrojem, zavolal jsem do jednoho servisu, že potřebuji tuto závadu opravit.Když se ptali co mám za auto a já řekl že stodvacítku, tak mě dotyčný odbyl s tím, že na legraci teď nemají čas a pak se pěkně divili když jsem s tím přišel :).Nakonec to byla vadná lambda sonda.

Takže tak.A všem, co tu budou mluvit o nějaky starym střepu vzkazuji, ať si ty svoje supr káry strčí někam, protože nejvíc pomlouvají tihle frajírci. Holt, každej na to nemá...

Závady a opravy na autě

Zanesený chladič.
<
Přejít na standardní verzi stránky »