Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto se sportovním duchem a skvělými jízdními vlastnostmi na suchém povrchu.
Vynikající poměr výkonu a spotřeby.
Perfektní do města. Na delší cesty také není špatné, ovšem pouze pro dvě osoby. Komfort trochu utrpěl ve prospěch sportovních vlastností vozu. Relativně tvrdý podvozek, který však velmi oceníte v zatáčkách!
Určeno spíše pro mladší generace. Vozidlo má relativně nízký posez a časté nastupování a vystupování není příliš pohodlné. Tento fakt platí pak dvojnásobně při nasedání vzadu! Zadní dveře jsou relativně krátké a přes zadní blatník a nízkou střechu se vzadu velmi špatně nasedá.
Pozor na zimu! Na sněhu je auto ovladatelné pouze díky velmi dobrému stabilizačnímu systému, který dokáže divy. Ovšem při vypnuté stabilizaci je vozidlo (díky zadnímu náhonu) na sněhu téměř neřiditelné. Dále pak je zadní náhon v zimě nepraktický při rozjezdech na kluzkém povrchu a nepomůže vám ani protiskluzový systém!
V létě vám vozidlo naopak poskytne nekonečnou radost z jízdy!! Vůz je neuvěřitelně stabilní a dynamický. S tímto vozem si před cílem objedete ulici a uděláte si kolečko ještě jen tak pro radost. Největší radost z jízdy pocítíte při projíždění zatáček ve tvaru "S", kdy plně vyniknou skvělé vlastnosti téměř "sportovního" podvozku. Na dálnici pak oceníte 6-ti stupňovou převodovku.
Motor je vynikající! Výrobce u této verze (118d) uvádí kW při ot./min. - 90/4000 a točivý moment v Nm při ot./min. 280/2000. Popravdě kdybych tento údaj neznal, uvěřil bych i vyšším číslům... Výrobce dále nabízí verzi 120d, která má stejný obsah motoru a počet válců (1995ccm, válce 4), ovšem výkon 120kW... Jistě by tato verze stála za hřích, ale příplatek je znatelný a pokud není vaše příjmení "Schuhmacher", tak vás slabší verze 118d svým výkonem jistě nad míru uspokojí! Navíc vás to v provozu ani nebude stát žádné velké peníze, protože průměrná spotřeba se i při sportovnější jízdě (...a to většinou po městě) pohodlně vleze pod 7litrů/100km. Pokud však budete jezdit úsporněji a častěji mimo město, spotřeba bude pochopitelně výrazně nižší...
Celková konstrukce působí vzhledem ke kompaktnosti vozu velmi mohutně. To se především odrazí na pocitu bezpečí. Přední deformační zóna působí robustně a boční dveře jsou relativně vysoké a mají odolné výztuhy zhruba ve výši čelní masky ostatních vozů. Samozřejmě na bezpečnosti vozu také přidává velmi dobrý podvozek, airbagy, elektronický stablizační systém, atd. (...ovšem pozor na jízdu na sněhu!).
No a co se týče vzhledu, tak to je takový bonbónek na konec:-) Samozřejmě že je to především věc názoru, ale já sám za sebe musím říct, že vzhled je více než povedený!! Přední robustní maska s krásnými světly, protáhlá kapota a nádherné boční linie zdůrazněné prolisem ve dveřích tvoří dohromady úžasnou kombinaci a velmi působivé vystupování tohoto nabitého kompaktu. Stejně tak interiér je povedený, ovšem zde velmi záleží na konkrétním provedení...
Sečteno a podtrženo se jedná o více než kvalitní vůz. Veškeré zpracování a technologie jsou na vysoké úrovni a to se odráží především na spolehlivosti, ale také na vynikajícím poměru výkonu a spotřeby nebo i bezpečnosti vozu. Komfort zde bez pochyby předčila radost z jízdy a sportovní duch, který je patrný například ze sériových 16" kol, které u takto kompaktních vozů nebývají zvykem. Ovšem přes všechny technické přednosti tohoto BMW si myslím, že to bude zřejmě především vzhled, který jistě naláká nejednoho zájemce. Po projížďce už vás pak může odradit jen cena, která jistě není zrovna malá. V této souvislosti bych ještě vytknul výrobci, že při koupi nového vozu je příliš velká část výbavy za příplatek. Např. zadní el. okna si myslím, že by u tohoto vozu měla být automaticky v základní ceně! A takových zbytečných příplatků by se dalo vyjmenovat nejméně tucet, takže konečná cena vozu se může vyšplhat až nehorázně vysoko! ...ale stojí to za to... :-).