Zavřít recenzi

Renault R5 GTE le mans

“Malý ďábel.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1,7i 
  • Stav km při koupi: 172 000 km 
  • Stav km nyní: 174 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.8
Renault 5 GTE je podle mně legendární vůz, který je velmi zábavný a trvanlivý. Pro mě je to sdrcová záležitost. V minulosti jsem už jednoho měl a vzpomínal jsem na něj s láskou, tak jsem si jednoho krásného listopadového dne řekl, že do něj půjdu znovu. Ke svému druhému vozu Renault Mégane Scénic, jsem si pořídil limitovanou verzi R5 GTE le mans.

Při koupi mělo auto výše popsané závady, bohužel se od stavu auta moc neodvíjela cena (verze le mans je poměrně vzácná). Vím, že po ujetí asi 2000 km je brzy na psaní recenze, mám s tímto vozem ale dost předchozích zkušeností. R5 GTE je auto se kterým se nenudíte. Motor má výkon 69 Kw a s třičtvrtětuny lehkým vozem dokáže pěkně zacvičit. Je výborně zpřevodovaný, není nutno ho příliš vytáčet. Od toho se také odvíjí velmi příznivá spotřeba.

Co se ještě týká motoru. Nejlepší jsou situace, když stojíte na křižovatce, vedle vás nějaký velký, nový vůz, blikne zelená a vidíte jak se povýšený obličej řidiče vedle vás (tedy vlastně už za vámi) postupně mění v udivený a nasraný. Kromě toho bývají motory dost trvanlivé. GTE má velmi tvrdý podvozek, díky kterému vůz dobře sedí při vyšších rychlostech a průjezdech zatáčkami. Brzdy jsou 4 kotoučové, brzdný účinek je postačující a příliš nevadne. Interiér auta je strohý a přehledný, sedačky jsou sportovní, dobře tvarované a mají dobré boční vedení, bohužel se často trhají. Prostor je podle mně řešen geniálně, do tak malého auta se vleze nečekané množství věcí.

Co se týká koroze, není na tom R5 GTE hůř než ostatní, je úměrná věku auta. Auto dopručuji lidem, kteří chtějí mít málo obvyklé auto s velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Při koupi raději dlouho hledat a připlatit si, než později nadávat. Zachovalých, pěkných kousků je velmi málo.

Závady a opravy na autě

Předchozí majitel se asi choval k autu dost macešsky. Interiér-roztrhané sedačky, nefunkční zadní stěrač a el. ovládání okna řidiče, chybějící plato kufru, celkově byl interiér dost zaneřáděný (bláto, papírky, prach... pro mě nepochopitelné). Jiné závady-prokluzující spojka, hučící ložiska vpředu, velmi drobná koroze prahů a lemů blatníků. V současné době se pracuje na uvední auta do perfektního a hlavně originálního stavu (žádný tuning ála nálepky od benzínky).
<
Přejít na standardní verzi stránky »