Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz se vznětovým motorem už nový v ČR nekoupíte, ale nabídka ojetin s touto motorizací je značná a cenově až překvapivě výhodná. Obzvlášť, když víte, že elantru CRDi netrápí chronické bolesti motorů TDI (váha vzduchu, dvouhmotové setrvačníky....) a podle názoru odborníků je agregát dostatečně odolný a spolehlivý. S autem se dá bez problémů a zdržování v silničním provozu jezdit za pět litrů nafty. Může sloužit jako levná substituce octavie TDI, přitom přidá majiteli mnohé bonusy.
Škodovka má jen tyto výhody - vyšší cena ojetého automobilu při prodeji (mínus při koupi), větší kufr, lepší řazení, nižší hluk motoru, uspořádání a provedení ovládacích prvků pro řidiče, image značky zejména v ČR. Naopak elantra nabídne proti octavii I více místa pro cestující, kvalitnější motor common - rail s 16 ventily s vyšším výkonem a dobrým zátahem v širším spektru otáček, lepší jízdní vlastnosti díky většímu rozvoru 2610 mm a zadní nápravě multilink (jen vyměňte původní gumy Kumho!), bohatou výbavu v základní ceně a pasivní ochranu proti zlodějům (není po nich poptávka).
S autem jsem se rychle sžil, výborně se mi řídí a slouží spolehlivě a dokonale. Po sklopení sedadel dozadu naložím 2 bicykly bez jejich demontáže. Řízení, řazení a sezení bych označil za dobré - neurazí ruce, mozek, zadek, ale znám i lepší. Kvalitní je tovární zpracování (výjimkou je konstrukční vada přístrojové desky - všechny elantry v dieselu v oblasti 1800 ot. rezonují, na což se dá zvyknout). S vozem se dá jezdit velmi úsporně pod 5 litrů, ale i svižně, když se roztočí turbo - (mimochodem turboefekt nijak výrazný).
Motor původem italský zn. VM Motori je pružný, má sílu odspodu i chuť zrychlovat do 4 tis. otáček, malinko hlučnější, ale zvuk si oblíbíte nebo zapnete rádio. Vývoj však nezastavíš a dnes už Korejci dodávají do accentu a sonaty lepší vkastní motory s variabilní geometrií lopatek. Je vidět, že se rychle učí také motoráři a jejich produkty už patří ke špičce.
Elantru CRDi z druhé ruky dnes koupíte od cca 150 tisíc Kč. Zaplatil jsem před necelým rokem o 90 tis. víc, ale vůz měl najeto málo a byl téměř jak nový. Nelituji a doporučuji všem, kdo není "značkový" jezdec. Víc informací o voze můžete najít na klubovém fóru hyundaiclub.net.