Zavřít recenzi

Hyundai Elantra CRDi

“Sňatek z rozumu, nyní už citová záležitost.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2000 
  • Stav km při koupi: 29 000 km 
  • Stav km nyní: 39 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5 - 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
Vůz se vznětovým motorem už nový v ČR nekoupíte, ale nabídka ojetin s touto motorizací je značná a cenově až překvapivě výhodná. Obzvlášť, když víte, že elantru CRDi netrápí chronické bolesti motorů TDI (váha vzduchu, dvouhmotové setrvačníky....) a podle názoru odborníků je agregát dostatečně odolný a spolehlivý. S autem se dá bez problémů a zdržování v silničním provozu jezdit za pět litrů nafty. Může sloužit jako levná substituce octavie TDI, přitom přidá majiteli mnohé bonusy.

Škodovka má jen tyto výhody - vyšší cena ojetého automobilu při prodeji (mínus při koupi), větší kufr, lepší řazení, nižší hluk motoru, uspořádání a provedení ovládacích prvků pro řidiče, image značky zejména v ČR. Naopak elantra nabídne proti octavii I více místa pro cestující, kvalitnější motor common - rail s 16 ventily s vyšším výkonem a dobrým zátahem v širším spektru otáček, lepší jízdní vlastnosti díky většímu rozvoru 2610 mm a zadní nápravě multilink (jen vyměňte původní gumy Kumho!), bohatou výbavu v základní ceně a pasivní ochranu proti zlodějům (není po nich poptávka).

S autem jsem se rychle sžil, výborně se mi řídí a slouží spolehlivě a dokonale. Po sklopení sedadel dozadu naložím 2 bicykly bez jejich demontáže. Řízení, řazení a sezení bych označil za dobré - neurazí ruce, mozek, zadek, ale znám i lepší. Kvalitní je tovární zpracování (výjimkou je konstrukční vada přístrojové desky - všechny elantry v dieselu v oblasti 1800 ot. rezonují, na což se dá zvyknout). S vozem se dá jezdit velmi úsporně pod 5 litrů, ale i svižně, když se roztočí turbo - (mimochodem turboefekt nijak výrazný).

Motor původem italský zn. VM Motori je pružný, má sílu odspodu i chuť zrychlovat do 4 tis. otáček, malinko hlučnější, ale zvuk si oblíbíte nebo zapnete rádio. Vývoj však nezastavíš a dnes už Korejci dodávají do accentu a sonaty lepší vkastní motory s variabilní geometrií lopatek. Je vidět, že se rychle učí také motoráři a jejich produkty už patří ke špičce.

Elantru CRDi z druhé ruky dnes koupíte od cca 150 tisíc Kč. Zaplatil jsem před necelým rokem o 90 tis. víc, ale vůz měl najeto málo a byl téměř jak nový. Nelituji a doporučuji všem, kdo není "značkový" jezdec. Víc informací o voze můžete najít na klubovém fóru hyundaiclub.net.

Závady a opravy na autě

Nemělo poruchy, provedl jsem jen běžné servisní úkony.

Bylo nutno ihned vyměnit sjeté přední brzd. destičky, pro jistotu palivový filtr, motorový olej API CF minerál (pravděpodobně na původní náplň z výroby 1. majitel najel téměř dvojnásobek kilometrů - zatím bez následků).

Ve větším chladu motor při startování někdy neudrží volnoběh, nutno 2 až 3 x startovat. Problém v žhavicích svíčkách, asi 1 nefunkční. Řízení velmi mírně táhne vpravo, řeším rozdílným tlakem v předních pneu (0,2 atm). Z motor. prostoru se ozývalo v chladu velmi jemné pískání, po dvou třech minutách, když se zahřeje mot. olej, pískání zmizí (výměna pal. filtru nepomohla, nyní už tento jev téměř neznatelný).
<
Přejít na standardní verzi stránky »