Hodnocení a zkušenosti s autem
Motor: Je to třetí disel v našich autech. Po 1,9 TDI 96 kW u Superbu a 1,5 dTI 48 kW u Renaultu. Motor typu common rail je vynikající, oproti PD u Superbu s velmi dobrým odhlučněním tohoto velkého vozu, tichý. 90 koní je znát, zátah od nízkých otáček je pro diesel typický. Rovněž tak znatelný turboefekt. Spotřebu 5,8 l/100 km jsem čekal ale nižší. Vůz je však provozován převážně po městě. U vyjímečných jízd na delší trať lze jet za 4,5 l/100 km bez přílišného hlídání tachometru. U Superbu, ten je provozován na delší trati i po 2 letech mám stále spotřebu 5,0 l/100 km a neloudám se. Vše je ve způsobu jízdy. Např. ve Seatem Almerou 1,9 TDI 77 kW lze tutéž trať jet za 5,3 nebo za 4,8 za stejný čas.
Převodovka: MMT - mechanická s elektronickým řazením. Ve srovnání s Quick Shiftem Renaultu jsem čekal od Japonců více. Renault dovedl z kopce přeřadit na nižší rychlost a podržet ji, sám poznal náladu řidiče a řadil na vyšší rychlost v 1 500 ot./min, nebo i v 6 000 ot./min. U Toyoty tomu tak není, je váhavější. Má však tlačítko na sportovní typ jízdy. Nejvíce mi však vadí, že z kopce neudrží nižší rychlostní stupeň a přeřadí na vyšší. Lze však jednoduše posunout páku na manuální volbu a vše je v pořádku. U Renaultu bylo přepínání mezi automatikou a manuálním řazením řešeno posuvným tlačítkem. Bylo rychlé, páka měla jen 4 polohy. Neutrání základní, kam se sama vracela, dopředu, dozadu, stranou a zpátečku. U Toyoty je volič převodovky více přizpůsoben klasické automatické převodovce. Jde ale o zvyk. Jinak pracuje spolehlivě, řadí sametově, neškube. Jemnou korekcí plynem lze řadit, aniž by si toho pasažéři všilmi.
Podvozek: Klasický v této třídě. Stabilní, podrží, pérování spíše měkčí. Posilovač řízení, jak je nyní zvykem, účinný, pocit kontaktu s vozovkou je menší. Staré Škodě Spartak se šnekovou převodkou řízení se to samozřejmě nevyrovná. Brzdy dobré, neslábnou.
Karosérie: Odpovídá době a třídě. Mě se líbí, není ani příliš hranatá ( ty mám nejraději ), ani příliš oblá. Výhled je dobrý, sedadla pohodlná. Vnitřní prostor samozřejmě menší než v Superbu, ale plně dostačuje. Nepříjemností jsou pazvuky ze dveří. Klimatizace účinná, skla se nepotí. Nesmí se ovšem zaponemout uzavřený koloběh vzduchu v kabině. Palubní počítač mne zklamal. Na Japonce je až příliš jednoduchý. Naproti tomu ale určí i počet ujetých kilometrů na 1 litr paliva. Radiopřijímač není pro mne podstatný
Příslušenství, náhradní díly. Drahé. Např. tažné zařízení originál cca 12 000.- ale druhovýroba 3 300.-. Musíte si vybrat.
Provozní náklady: odpovídají kategorii vozidla. Bohužel naše daňové předpisy jsou jinak nastaveny než v cizině. Tak o 13 ccm objemu přesahuje motor do vyšší daňové skupiny.