Zavřít recenzi

Kia Sephia GTX

“Super auto za ty peníze.”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1,5 i benzín 
  • Stav km při koupi: 214 000 km 
  • Stav km nyní: 219 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Měl jsem Favorita a tomu končila technická, navíc auto neustále zlobilo, a chtělo další a další investice s tím, že požitek z něho nulový akorát zlost.
Do Kie bych asi normálně nešel, od "korejce" mě většina lidí odrazovala(drahé díly a servis, nespolehlivost).

Nicméně od kamaráda jsem dostal cenově dobrou nabídku( cena auta i s poměrně rozsáhlou renovací - nová spojka,brzdy,seřízení,zadní tlumiče, nástřik dutin, svíčky a jiné drobnosti - byla na poloviční hranici podobného auta v servisu - tedy neznámé auto) Kia sephia z r. 97 sice 200 tis ale do 190 tis ve firmě tedy pravidelný servis, navíc kamarád je poctivec a kdyby auto bylo špatné řekl by mi to.
Nemám příliš srovnání, ale auto po všech stránkách oproti favoritu je letadlo.Posilovač, elektrika, motor, podvozek, spotřeba,vzhled, kvalita spracování.
Velice mě zaujaly důležité detaily - 1.třeba že stěrače pokrývají celé přední sklo(u favorita levá strana zůstávala nesetřená a sloupek+ nesetřena plocha nebylo nic vidět - hrůza).

2. foukání vzduchu na různá místa - jen sklo,sklo a nohy,průduchy atd. super zvlášť v zimě teplý vzduch na nohy super.Propojení vzdochových šachet, pro foukání na okna.
3. ostříknutí okna s automatickým setřením
4. otvírání nádrže a kufru zevnitř páčkami
5. nastavitelné sedadlo řidiče i volant(pro přítelkyni dobré)
6. kufr je mnohem větší a prostor v něm lépe využit, navíc je pěkně opolstrován
7. centrál
8. vzhled
9. nerezaví!!!
10. motor - vono to jede(fa 37kW Kia 59 kW), když se šlápne na plyn(to favorit nedělal)
pokud jeu sám nebo ve dvou,pokud je naloženo, je to poznat a na pětku v rychlosti nad 110 km/h už to moc nezrychluje.Zpřevodování je dobře rozloženo(60 km/h na 4,2000 tis otáček).
11. spotřeba - proti fáčku - větší objem motoru,stříkačka, vyšší otáčky avšak spotřeba je min. o litr nižší
12. podvozek - auto drží jako přibité i v rychle ježděných zatáčkách,nenaklání se
13. sedadla - polstrování, boční vedení, tvrdší ale přesto velice pohodlné - nikdy mě neboleli záda i na delších trasách
14. brzdy - výrazně účinější, citlivější, posilovač brzd mnohem lépe nastaven, razatní tah, nevadnou
15. páčka blinkru - má dvě polohy, zacvaknutou při otáčení volantem, a nezacvaknutou při přejíždění s pruhu do pruhu - good
16. auto je dostatečně prostorné jak vpředu(hodně) tak vzadu

na druhou stranu má auto i negativa
a to

1. horší světla
2. občas se zamlžuje
3. méně přesné řazení
4. vzhled - pokud bych si auto vybíral, tak toto bych podle vzhledu nekoupil(podobný typ jako Daewoo,Hyundai) typycký vzhled korejců z těchto let a zadek amerických aut nic moc - vzhled v pozitivech je oproti favoritu
5. immobilizer - musí se furt mačkat ovladač
6. nemá kontrolku na potkávací světla
7. když otevřu kufr a auto je mokré teče tam voda
8. malá přihrádka v palubní desce
9. radio je příliš nízko
10. vevnitř to trošku povrzává

Shrnutí:

má více pozitiv než negativ, je to subjektivní hodnocení a nemám až tak s čím srovnávat.Pokud by auto mělo klimatizaci,ABS,airbagy aspoň dva a tak o litřík nižší spotřebu bylo by to super.
Kdybych neměl auto za tak dobrou cenu vzhledem k roku výroby, a stavu auta asi bych ho nekoupil.Celkově jsem spkojen.Co se týká kvality Kie není to mercedes ani BMW ale dnes už se myslím může srovnat s běžnými evropskými značkami a za tu cenu!(Třeba o ceedu bych velice uvažoval pokud bych kupoval nové auto)
Ceny dílů i servisu jsou standart.

Závady a opravy na autě

Startování - auto stálo na dešti cca 2 dny a pak nechtělo naskočit, nakonec naskočilo z kopce.

- za měsíc znovu, nenaskočilo - závada - oxidace kontaktů ve víčku rozdělovače.
<
Přejít na standardní verzi stránky »