Hodnocení a zkušenosti s autem
No.. koupil jsem auto za dobrý peníze, čili mi zbylo dost na to, abych mohl zajet do značkového servisu a nechat všechny tyto neduhy napravit. Za hodinu práce asi 600kč (na značkový servis Chrysleru dobrá cena). Náhradní díly byly bohužel ale hodně drahé, celkem jsem tam za zmíněné originální díly (krom nezn. baterky) a za práci nechal cca 25-30tis. Každopádně teď je ale auto v dobrým stavu, jen mě mrzí ty airbagy (nový volant s airbagem je prý za 23tis. v autoriz. servisu). Dále bylo auto vevnitř "špinavý jako čuně", čili musím to nechat vytepovat. Kufr je špinavej od oleje, ptal jsem se na nové polstrování, cenu za origoš radši psát nebudu:-)) Plasty jsou místy prasklý nebo poškrabaný, ale holt co nadělám. Uvidím, jestli mi s tím něco ve firmě, která auta čistý a renovuje interiér, něco udělají.. Na mým předchozím vozidle mi lecos pospravovali a popřilepovali, prodal jsem pak to auto o několik tisíc dráž..
Takže suma sumárum ohledně nákladů > auto mě přišlo na víc než 100tis., vzhledem k tomu že se dá za 130tis. koupit Oktávka nebo Marea Weekend tak chápu, že řada lidí po Chrysleru nesáhne. Ikdyž tady jsme uplně jinde a otázka je, co se musí povyměňovat třeba na Oktávce:-))) Mě se ale líbí design Chryslerů i Dodgů, auto je neokoukaný. A pak taky mám radši větší auta, čímž Stratus určitě je.
Auto jako takové + provoz:
Klady > všude elektrika, fajn posilovač, nast. volant, když se přidupne plyn tak slušně akceleruje (ale na úkor hlučnosti a spotřeby:-(, na dálnici pohodlný, ikdyž občas plave. Skvěle topí, má pohodlný a prostorný interiér (ikdyž kapku "zastaralá koncepce"). Má slušně velký kufr a především já na něm měl 17" kola Alessio, nízkoprofilové pneu a na kufru mám "křídlo", čili vzhledově z venku se to nedá srovnat s ničím v této cen. kategorii. Při 120km/h nehlučí a má 7,7 spotřebu.
Zápory:
Drahé orig. ND a málo replik (ikdyž objednání a dodání orig. dílu je otázka dvou dnů:-). Málokdo z nezn. servisů to chce opravovat. Špatně se mi v tom občas parkuje (hlavně mé ženě:-), neb jsou kola dost od sebe a auto je dlouhé a široké. Na 1. a 2. převodový stupěň auto dost cuká a je hlučné při vyšších otáčkách. Nemůžu sehnat pořádně potahy. Má světlý interiér (=každá kapka je vidět). Nic moc je taky zadní "lavice". Nemám k tomu DO. Taky mi vadí že leckde je něco zpracováno dost neprakticky a fušérsky (kufr a nekryté repro v něm jsou opravdu k pláči, na to se konstruktéři s prominutím vy...ali:-(. Auto blbě stírá a houby svítí, ale to je možná otázka nákupu nových gum a třeba xenonů:-)
Můj celkový dojem z vozu...:
....je spíše neutrální než abych to tady vychvaloval. Původní cena, za kterou bylo auto dáno do bazaru byla 125tis., já ho měl za polovinu (komise). Po připočtení peněz vražených do oprav jsem na něco přes 100tis., auto je ale v hodně dobrém stavu a prohlédnuté. Rozhodoval jsem se mezi Stratusem a Mondeem (1998), ale Chrysler je větší a není to tzv. "tuctové auto", je prostornější a má všude elektriku. A jak jsem už psal, u mě to rozhodnutí dokleply ty ALU kola s bezp. šrouby.