Zavřít recenzi

Škoda Forman glx 50 kW

“Bezva auto za tu cenu.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 50 kW 
  • Stav km při koupi: 127 000 km 
  • Stav km nyní: 150 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.2
cena: 90000 kč
datum nákupu: 2002

Vzhled: Subjektivně v provedení glx - docela OK.

Komfort: Oproti např felicii jednoznačně pohodlnější sedačky.

Zavazadlový prostor a prostor vůbec: zavazadlový prostor údajně 400l - možná je víc, pro 4 člennou rodinu - relativně výborné, navíc ještě prostor nad kufrem. Prostor uvnitř 1*.

Výbava: lyžiny, střešní okno, centrál, alarm - u Škody z té doby prakticky plná výbava = dobré

Startování: vzhledem k vybavení řídící jednotkou NIKDY problém. Po otočení klíčku před nastartováním je třeba počkat asi 2 - 3 sec. na zapojení palivového čerpadla (doporučuji dodržet) palivové čerpadlo doplní palivo a motor neběží "na sucho" a naskočí většinou okamžitě. U karburátorových motorů bývají potíže, podle mých zkušeností, častější.

Výkon a hlučnost: Odhlučnění relativně dobré (oproti š120 ap.) do asi 120km/h. Potom se zvyšuje. Výkon dostatečný pro kratší trasy. V případě plného naložení a na dálnici už tolik v dnešní době nestačí. Podvozek spíše do měka, v zatáčkách se více naklání, pro kratší trasy v pohodě. Brzdy OK.

Karoserie: lehká koroze na různých místech - lemy a náběžné hrany blatníků, dveře ap.

Závěr: Docela pohodlný vůz, plně naložený vhodný spíše na nedlouhé trasy. Pokud si někdo nezakládá na komfortu a image klidně může jezdit i delší trasy. V roce výroby se s nimi jezdilo i po Evropě, tak co. Vyšší poruchovost je kompenzovaná levnými díly, kterých je spousta. Jednoduší konstrukce a částečná technologie VW u ročníků 1993-1994(např. řídící jednotka) má za následek levné auto, které mě nikdy nikde nenechalo ve štychu. Velký prostor uvnitř, velký zavazadlový prostor a další jsou také příjemné.

Závady a opravy na autě

Auto bylo koupené bez servisní knížky a stav km byl 127 000 km. Jinak řečeno, mělo najeté zcela určitě více, nepochybně ne méně, že. Zkušenější můžou odhadnout podle závad jaký byl asi skutečný stav.

1/ Jako hlavní poruchy bylo nefunkční těsnění vany motoru, opravené bylo až napodruhé u autorizovaného servisu, neautorizovaný to nezvládnul nebo odbyl. Cena ASI: 1500-2000 kč.

2/ nefunční těsnění pod hlavou válců - to se projevovalo únikem chladící kapaliny. Oprava kolem 4000 kč. Autoriz. servis.

3/ po velkém dešti zatékání do prostoru řidiče. Oprava v prostoru motoru. Oprava pár set kč.

4/ po delší jízdě kolem 130-140 km/h začíná při volnoběhu poblikávat kontrolka tlaku oleje. Odstraněno na několikerý pokus tím, že byl vyměněn filtr oleje - který "omezoval cirkulaci" oleje v motoru.

5/ Vrzání v přední nápravě - poškozená náprava - oprava asi 4000 kč.

6/ Drobné závady: přestaly fungovat: přepínač směrových světel, motorek osřikovačů světel, počítadlo km, podsvícení ovladačů ventilátoru a různých spínačů ap. Opravy ve stokorunách.
Nefunční motorek centrálu u jedněch dveří - neopraveno. Někdy nefunkční dálkové ovládání cetrálu a alarm - neopraveno.

Kromě toho běžná údržba: brzdové destičky, výfuk, olej apod.
<
Přejít na standardní verzi stránky »