BMW 316 sedan (saloon)
“Nejlepší auto co jsem kdy měl - už nikdy jinou značku.”
- Rok výroby: 1995
- Typ motoru: 1.6i M43
- Stav km při koupi: 165 000 km
- Stav km nyní: 180 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
6 měs.
- Průměrná spotřeba: 7-8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z auta jsem unešenej. Je to moje první zadokolka a hned první den jsem si zažil extrém. Nasněžilo, namrzlo a já ho vezl z bazaru na letních gumách. Zestárl jsem za tu cestu (asi 50km) nejmíň o 5 let. Ale jen co jsem nazul zimáky, tak se stalo snadno ovladatelným a po pár dnech ježdění zcela čitelnym autem. Je to uplně něco jinýho než předokolka, v zatáčkách je o 200% jistější, celkově je ovladatelnost auta excelentní. Motor 1,6 je na 1300 kilo váhy trochu slabší, ale když se pořádně roztočí, tak jede hezky (na úkor spotřeby) Zkrátka to není žádný závodní zvíře, je to spíš na pohodlný ježdění. Vzhledem ke stáří a kilometrům mě překvapilo, že sedačky nejsou prosezený, v interiéru nic nevrže a motor je zcela tichej - do 3tisíc otáček o něm není vědět. Brzdy : vpředu kotouče nechlazený, vzadu bubny - překvapivě na tu váhu a na kolik se dá ato auto rozjet - dobrý. Nijak zásadně při delšim brždění nevadnou a účinnost dostatečná/bezpečná. Řazení je na těch najetejch kilometrů absolutně fenomenální - absolutně přesný, vůbec neni vyvyklaný, rychlosti neni třeba hledat, jdou tam uplně samy. Občas jsem slýchal, že je problém s předníma světlama, že se vypalují čočky - já sem si ničeho nevšim, svítí to báječně.
Pár tipů chcete li koupit tohle auto : E36 určitě od roku 93 vejš. První modely (91-93) měly motor M40, kterej byl o trochu slavší, o něco málo nenažranější a rozvod ještě nebyl řetězovej, ale klasicky řemenem. Na těch se dá utratit dost peněz. Nejlíp jsou na tom poslední modely (97-98) ty měly už pozinkovou karoserii. Neni třeba se bát klimatroniku, občas se prej stane, že přestane zcela fungovat, ale závada je jednoduchá - v kontrolní jednotce pod displayem odchází kondenzátor - výměna je na hodinu práce a cca 10kč. Akcelerace auta musí bejt naprosto plynulá, žádný škubání a ni poklesy otáček - to pak znamená zanesený zdvihátka ventilů - dá se opravit, ale v servisu si za to patrně řeknou dost peněz. Jak jsem zmiňoval na začátku - zkontrolovat všechny silentbloky, tlumiče, zavěšení ramen - bmw na to trpí - zvlášť na silnicích čr. dalo by se toho napovídat ještě moc, ale záleží kus od kusu.
závěrem - je to super auto. Od první chvíle ho miluju a dlouho mi zůstane. Netrápim ho a odměňuje se mi věrnou službou. Na ty leta je pořád nádherný zvenku i zevnitř. Trochu zvláštní jsou iracionální reakce okolí : "ty máš bmw - to si v balíku" - Nějak už zaostává fakt, že je to kára ve stejný cenový relaci jako felicie. V každym případě je to dobrá koupě - můžu jenom doporučit. Ale na nákup si vemte s sebou někoho, kdo bmw rozumí ať nesednete někomu na lep.
Závady a opravy na autě
Po zakoupení v bazaru jsem řešil následující:
Zadní tlumiče s dorazy, komplet levý přední rameno, řemen (alternátor, servo) a řemen od klimy, svíčky, filtry, olej. Sem tam drobnosti v elektrice : nefungovalo osvětlení tlačítka na stahování oken, občas se nechtěly rozsvítit hlavní světlomety, občas neodemknul centrál kufr, nefunkční čerpadýlko ostřikovačů atp. Dál jsem nechal vyčistit a domplnit klimatizaci. Nakonec jsem musel umejt blok motoru, protože někde tekl olej, což se nakonec ukázalo, že jde od kliky - výměna gufera. Tak do půl roku mě ještě čekají kotouče a komplet obložení brzd, výfuk, do roka počítám s předními tlumiči a všelijakými silentbloky a uchycením ramen, do dvou až tří let se spojkou a kardanem. Trochu hnijou lemy blatníků, ale není to nic co by nevyřešila bruska a trochu kitu.
Každopádně při koupi hrozně moc záleží na celkovém stavu auta. Já ho kupoval asi za poloviční cenu, než byla průměrná prodejní cena tohodle auta s vědomím všech závad (sám sem si je musel najít - v bazaru lhali), ale i tak se to vyplatilo. Díly jsou snadno dotupný a nejsou o nic dražší než na jiný auta. Nemluvě o spoustě vrakovišť, kde se dá sehnat první poslední za babku a při troše štěstí i v barvě auta.