Zavřít recenzi

Volvo 940 2,3 turbo

“Spolehlivé, pohodlné, bezpečné.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 2,3 turbo 
  • Stav km při koupi: 250 000 km 
  • Stav km nyní: 258 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Neskonale pohodlené auto, které dodává pocit bezpečí a hlavně vědomí, že pod pravou nohou je kdykoliv dostatek výkonu. Konzervativní tvary vás nenechají na holičkách, když bloudíte po parkovišti u supermarketu ;) (a vřele doporučuju někdy nastartovat v uzavřeném prostoru - jako když nahazujete reaktor jaderné elektrárny :))) Může se zdát, že volvák plave, ale je to pouze subjektivní jev.

Brzdy mají oproti německé a korejské konkurenci pomalejší nástup, ale jakmile dostanete haubnu do oka a pedál do hlavy, je volvo návykové. Spotřeba se i v městě dá držet na 10 litrech, mimo město umí benzínové turbo jet za 9,5; dálnice je většinou za nějakých 13,5.

Řekněme, že když člověk spěchá do Brna a jede 180, pak se spotřeba může nebezpečně přiblížit i 16-18 litrům. Rozhodně bych doporučil pořídit halogeny s vyšší svítivostí, protože jinak si budete muset ve tmě přisvěcovat integrovanými mlhovkami. Trošku problém může být pohon zadních kol: v zimě je lepší mít v kufru několik pytlů s pískem nebo hroší spolujezdce.

Zaparkovat v centru Prahy je občas problém díky délce a šíři vozu. Na druhou stranu nepřehlédnutelné a jedinečné. Jak řekla moje mamka: "Ostatní volva vypadají, že je mohl vyrobit kdokoliv, ale tohle auto je osobnost!"

Závady a opravy na autě

Ačkoliv je auto zvyklé na severské podmínky, můj exemplář je spíš teplomilný: plynové vzpěry přestávají fungovat když teplota klesne pod 5 stupňů; stejně se chová i rychloměr.

Jakmile se auto prohřeje, zadní dveře nepadají na hlavu a dokonce se dozvím, kolik jedu.

Co se týče nákladů na servis, byl jsem mile překvapen. Neautorizovaný servis není drahý a hlavně je možno použít díly z druhovýroby.
<
Přejít na standardní verzi stránky »