Zavřít recenzi

Škoda Octavia SLX 1.9 TDI 81kW

“Jsem spokojen!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: 1.9TDI 
  • Stav km při koupi: 142 000 km 
  • Stav km nyní: 184 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
S autem jsem velice spokojen.

V zavazadlovém prostoru odvezete téměř vše (jen při vyndavání věcí z konce zavazadelníku se občas umažete o nárazník). V interiéru zpočátku několik věcí chrastilo, ale to už je minulostí - stačí najít zdroj hluku a vyzpravit tlumícím materiálem nebo i kusem hadříku. Na nedostatek prostoru si rozhodně nestěžuji (jezdíme většinou ve dvou). Velmi oceňuji loketní opěrku (bez ní už auto nechci!) a možnosti nastavení obou předních sedadel + vyhřívání. Dlouhé cesty i do zahraničí jsou s tímto autem příjemné, jen mi chybí držáky PET lahví nebo plechovek...

Jízda je vcelku pohodlná (až na aerodynamický hluk a hluk motoru při vyšších rychlostech, ale to se dá zpravit kvalitní hudbou...). Motor podává dobré výkony a není problém s ním dosahovat vysokých jízdním průměrů. Jednou jsem mu popustil uzdu a už bylo 210km/h na tachometru - nevím, jestli je to maximum, dál jsem to nezkoušel. Dlouhodobá spotřeba se drží mezi 5,2-5,4 l/100km. Jízdou po městě se vždy vejdu do 6,5l a dálky se dají jezdit i za 4,5l. Např. cesta ČR - Vídeň - Grossglockner(A) - moře (I) - Triglav (SLO) - ČR i s blouděním a častými zastávkami za 4,9 l/100km!

Co mi vadí: nedostatečná účinost předních světlometů, absence tempomatu a vyšší zákonná pojistka.

V plánu mám repasi některých podvozkových dílů, výměnu žárovek v předních světlometech, montáž tempomatu, vyčištění sání + turba, výměna trysek a zhaviček.

Závady a opravy na autě

V průběhu mého užívání:

- několik žárovek ve světlech a palubní desce - řády desítek korun

- odešel mikrospínač v LP dveřích - vyřeším výměnou všech zámků + vystřelovácí klíče (když už, tak už)

- zatuhlé stěrače - oprava svépomocí - 0 Kč

- zatuhlý ventil regulátoru tlaku turba - podařilo se ho rozhýbat - 0 Kč (před opravou byl tlak 1835mbar nyní je 1990mbar)

- drobnosti jako uvolněná parabola předních světlometů - oprava svépomocí - 0 Kč

Kotouče, destičky, olej, rozvody, atd... to je normální jev u všech aut. Tlumiče nejspíše měnil předchozí majitel.
<
Přejít na standardní verzi stránky »