Zavřít recenzi

Fiat 850

“Výborné vozidlo s nízkými provozními náklady.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1972 
  • Typ motoru: 847ccm OHV 
  • Stav km při koupi: 79 300 km 
  • Stav km nyní: 88 690 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6-7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.2
Moje autíčko mám krátce , ale při koupi jsem přesně věděl co si beru domů. Je to Fiat 850 Special. Tohle autíčko, ač vypadá z venku malé, skýtá dostatek prostoru pro 4 cestující. Vejde se tam i pět lidí což bylo mnou vyzkoušeno i na delší trasy a lze to přežít.Interiér je celý v hnědé kožence, což dává pocit většího pohodlí, volant byl původně kovový s obručí která byla imitací dřeva.V sedadlech která jsou jak posunovatelná , tak mají nastavitelný sklon opěradla se sedí velmi dobře, mají na dobu výroby vozidla velmi dobré boční vedení těla, což zvyšuje prožitek z jízdy na klikatých cestách. Pásy jsou tříbodové s nastavením délky. Tyto pásy jsou Anglické firmy Britax a jsou velmi pevné díky celokovové sponě.Topení v autě je docela záhada. Záleží na každém vozidle zvlášť. Od výroby je teplovodní potrubí z části kovové a z části gumové. To zapřičiňuje velký unik tepla při chladnějším počasí. Avšak pokud jsou kovové trubky nahrazeny po celé délce gumovými hadicemi,a je dobře ovzdušněno topné těleso nacházející se pod palubní deskou, je v autě již po chvíli příjemné teplo jak na nohy tak na ruce.

Kufr je na takto malé vozidlo překvapivě velký. U předního čela se nachází plnohodnotné rezervní kolo, které je zasazeno na výšku. Toto usazení má docela velké bezpečnostní plus, jelikož při čelním nárazu pohlcuje velkou enrgii nárazu. Toto je má vlastní zkušenost z dopravní nehody(ne mojí vinou:-) ).

Do kufru lze naložit mnoho věcí a při správném systému uložení je to překvapující pohled pro člověka který nemá stímto aute dosavadní zkušenost. Auto jako takové vzhledem ke svému obsahu má velice dynamické jízdní vlastnosti. 847ccm obsah, 49 koní , dvoukomorový karburátor ,4 svodový výfuk , kotoučové brzdy na přední nápravě , stabilizátory obou náprav, uhlové nápravy vzadu,maximální rychlost pohybující se kolem 140-150 km/h při průměrné spotřebě 6 -7 litru 98 oktanového naturalu, a odpich který potrápí leckterého majitele vozidel s obsahem 1.3 i výš. Toto vše dává hrdému majiteli Fiatu 850 Special pocit, že má v rukou sportovní vůz.

Co se týče koroze, je to velmi individuální. Vozidla v šedesátých a sedmdesátých letech nebyla vybavena antikorozní ochranou a pokud se majitel nestará každoročně o ochranu celého vozu auto začne hnít ,,pod rukama". Plechařina na toto vozidlo je vcelku málo dostupná a pokud je k mání, tak za velmi vysokou cenu. Zkušenosti celkově mám jen dobré.

Jelikož jsem vlastnil několik těchto aut a mé první dva roky, tak mě tyto vozítka nenechala nikdy ve štychu. Kamkoli jsem potřeboval dojel jsem, ať bylo léto či zima , mráz či horko. Bylo to i tím že sebou vozím stabilně sadu GOLA klíčů , jelikož u tohoto auta nemít nářadí je nezodpovědné. V případě, že se cokoli stane na cestě, měl by si majitel umět poradit.

Z vlastní zkušenosti vím, že s opravami těchto aut si dokáží poradit i ženy. Kdo jednou pozná krásu požitku z jízdy v tomto cca 40 let starém autě, zjistí, že Italští inženýři si opravdu s tímto vozem vyhráli. Důkazem je i to že motory z těchto aut se montovaly zhruba do roku 1990 ještě ve fiatech Uno s obsahe 903 ccm , ale tyto motory byly již pravotočivé. Toť něco málo z mých znalostí a zkušeností.

Závady a opravy na autě

Běžné poruchy při častém používání jsou kupříkladu spálené uhlíky v dynamu, jelikož je povinné svícení po celý den, u každé osmsetpadesátky co jsem doposud měl tak mi odešel dříve či později startér, zeslábl a neroztočil motor.

Klasický problém u kupovaných vozů byly vymlácené čepy, vůle v řízení, a totálně špatné tlumiče - auto při rychlostech nad sto kilometrů plave až moc.

Ložiska předních kol bývají taky občas v háji, ale výměna zabere jen chvíli. Kotoučové brzdy na přední nápravě bývají v dezolátním stavu, kotouče na odpis, brzdiče zatuhlé, destičky sjet - Nic hrozného, otázka dvou hodin pečlivé práce.

Další věc je přehřívání motoru , hlavně v létě. Pokud nejsou na autě přidělány krycí plechy motoru , které tam mají být, vozidlo má tendenci vařit. je to způsobeno taky zanesením chladiče, protože u mnohých vozů se chladič za těch 40 let nečistil vůbec. Pomůže tomu ocet s vodou na pročistění vodních prostor. Nechá se kolovat cca půl hodiny s nastartovaným motorem , a pak je celý vodní okruh mnohem čistější.

Co se týče interiéru jedinné co se mi podařilo vždy u každé osmsetpadesátky zkazit bylo urvání táhla teplovodního topení. ventil bývá zaoxidovaný.

Další problémek je otvírání kufru. Snad jen u jednoho vozidla se mi nepodařilo urvat táhlo od lanka otvírání kufru. Všechny zde popisované závady jsou maličkosti které jsou vzhledem k času jejich opravy opravdu maličkosti.
<
Přejít na standardní verzi stránky »