Zavřít recenzi

Škoda Fabia

“Přemrštěná cena a spousta nedostatků! Za stejné peníze existují lepší auta. ”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 1.2HTP 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 3.8
Fabii jsem měl půjčenou na měsíc a půl jako služební, jednalo se o krátký model.
Popíšu jen vlastní subjektivní dojmy, které jsou pro mě dost bídné. Vnější vzhled je natolik profláklý, že nemá cenu ho řešit. Unifikovaná brambora.

V interiéru mi vadil stísněný vnitřní prostor (a to měřím 182cm vážím 78kg!), málo místa na montáž dětské sedačky, tři lidi vzadu si připadají jako sardinky, otlučená pravá noha od ostrého středového panelu, tvrdá sedadla, nehezká palubní deska, maličký zavazadlový prostor a tak by se dalo pokračovat. Zkrátka rozčarování. Jízdní vlastnosti jsou slušné.

Nesmutnější jsou ale dojmy z motoru. Od tříválce se 40kw se nedají čekat zázraky, ale že to bude taková hrůza jsem nečekal. Ve městě ještě jakž takž, ale mimo i když jede jen řidič a spolujezdec, tak předjíždění čehokoli vyžaduje notnou dávku odvahy a hodně dlouhý a hlavně prázdný úsek silnice, jinak je to ruská ruleta. Výkonová rezerva neexistuje, sešlápnutí plynového pedálu na podlahu vyvolá jen vlažnou odezvu. Škoda 120 v dobrém stavu vás pěkně prožene.

Jízda po dálnici vyžaduje horečné podřazování před každým stoupáním a otravný a hlasitý zvuk tříválce radosti taky moc nepřidá. Pokud naložíte více lidí a zavazadla, tak z auta se stane brzda provozu a motor skučí utrpením v každém kopečku. ( = vír v nádrži). Jaká bude životnost motoru radši ani nechci vědět. A největší perlička je.... spotřeba. Při běžném ježdění, dodržování limitů a udržování kroku s okolním porovozem průměr 8,3 l/100km!

Na moderní a pokrokový motor (jak tvrdí výrobce) o obsahu pouhých 1.2l a s třemi válci je to trošku moc! Za stejné litry mi jezdil 19 let starý Opel Kadett Kombi co jsem měl jako svoje první auto, ale to byl dvoulitr, měl najeto 380 tisíc km a byl přestavěný na LPG! Při obsazení 4 lidmi a zhruba 20 kg zavazadel a rychlejší jízdě po dálnici (130-140 km/h) Fabia zhltla 12,5 litru!! To už je fakt síla.

Na závěr mi jen zbývá říci díkybohu, že jsem ji měl jen půjčenou. Koupit si Fabii domů, hořce bych zaplakal. Je to nenápaditě vypadající auto s ubohou základní výbavou, stísněným prostorem, nenažraným, líným motorem a přemrštěnou cenou, za jehož vysoké prodeje může jen falešný patriotismus ortodoxních škodovkářů. Tím se nechci dotknout majitelů jiných typů škodovek, kteří jsou s nimi spokojeni. Hovořím jen o tomto konkrétním modelu na základě mých vlastních zkušeností.
Fabii bych si tedy nikdy nekoupil.

Závady a opravy na autě

Na to jak krátce jsem ho používal, tak mělo dost:

Pazvuky v palubní desce, vypadávající zvuk levého reproduktoru, rány z podvozku (obligátní kosti stabilizátorů), porucha řídící jednotky, praskající žárovky v předních světlech, problikávající kontrolky, přičemž ve značkovém servisu jsem natrefil na opravdové "odborníky." Proč blikají kontrolky to nikdy nezjistili...
<
Přejít na standardní verzi stránky »