Zavřít recenzi

Volkswagen Touran trendline

“Propadák ušitý horkou jehlou.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1,9TDI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 120 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.0
Vůz VW Touran 1,9 Tdi jsem koupil na konci října 2003 a najel jsem na něm do ledna 2007 120 000 km. Zprvu jsem se domníval, že mám smůlu na nepovedený kus, po přečtení článku však soudím, že to auto se doopravdy po stránce kvality, především konstrukčních prací, příliš nepovedlo.
Přikládám stručný přehled závad za dobu provozu k posouzení.

V záruce

-výměna palubní desky poté, co palubní počítač začal komunikovat pouze v angličtině
-opakovaná návštěva servisu (4x) ke kontrole počítače (při jakékoliv kontrole vypisuje chyby funkcí, které však plně fungují) – následovala kompletní kontrola kabeláže a zmíněné návštěvy ke kontrole funkce. Závada se v menší míře opakuje dodnes
-výměna setrvačníku a spojky (prasklý setrvačník)
-výměna nefunkčního dálkového zamykání
-zablokované páté dveře.

Po záruce

-v 97 000 km opět výměna prasklého setrvačníku (po prohlídce vyměněného dílu mohu jen konstatovat, že je s podivem, jak filigránskou konstrukci má v oblasti u příruby, kde je nejvíce namáhán (cca 29 000 Kč)
-výměna xenonové výbojky po 110 000 km (cca 6 000 Kč)
-každý rok kompletní výměna všech malých žárovek (déle než rok nevydrží žádná)
-spotřeba oleje, motor vyžaduje dolévání 0,3 l každé 3 až 4 000 km (podotýkám, že olej předepsané kvalifikace není běžně dostupný a v servisu stojí 1 litr přes 900 Kč)
-výměna snímače otáček (auto nejde nastartovat, prostě ho necháte, kde se zastavilo a voláte odtah do servisu) – cena 7 300 Kč
-oprava nefunkčních ostřikovačů světlometů
- výměna chladiče klimatizace dle vyjádření servisu stačí malý kamínek, ale ochranu mřížkou nebo sítí tohoto dílu nelze řešit?.

Konstrukční vady

-podlaha před předními sedáky má uprostřed pružnou membránu přesně v místech, kde se každý opře při nastupování a vystupování – výsledkem je propadlá podlaha
-vzadu nesedí vpravo víko schránky v podlaze, následkem vydrží gumový koberec na podlaze 14 dní provozu – proseká se o okraj víka
-při výměně žárovek v zadních svítilnách se pokaždé utrhnou plastové zámky krytu /naprosto poddimenzované nebo špatná koncepce)
-vypadává víko odkládací schránky pod palubní deskou u řidiče
-tamtéž, zajímalo by mě, zda si konstruktér zkusil vyměnit pojistky – na silnici to prostě nedokážete pokud nejste hadí muž (lépe dítě)
-podivné vzpěry zadních sedadel, jejich sklopením sice zvětšíte zavazadlový prostor, ale kvůli vzpěrám do získaného prostoru umístíte jen drobné věci, pokud sedadla nezajistíte, po cestě Vám klepou
-nepřesný počítač – udává ø spotřebu 6,1 l, skutečná dle natankovaného paliva a počtu ujetých kilometrů činí 6,7 l

Celkové shrnutí

Rozporné pocity a hluboké zklamání z kvality a vyléčení z představy, že německé auto a značka Volkswagen jsou etalonem kvality.
Ke kladům patří prostornost vozu, vysoká nosnost, dobré a pohodlné nasedání, perfektní jízdní vlastnosti a to i na sněhu, vzhledem k velikosti auta nízká spotřeba nafty. Na druhé straně je auto předražené, základní provedení Trendline s motorem 1,9 Tdi, navíc palubní počítač, xenonové světlomety, metalíza a posuvná přepážka (N1) reprezentují cenu 840 000 Kč při pořízení.

Provoz drahý pro časté a finančně náročné opravy i servis (běžná cena servisu po cca 30 000 km je 10 - 15 000 Kč) také je vždy co opravovat, upravovat a vyměňovat. Výměna rozvodového řemenu (plánovaná ve spojení s pravidelným servisem) prezentuje 28 000 Kč.

Náklady na opravy včetně servisu přesahují po záruce80 000 Kč ročně a postupně ztrácím pocit jistoty, zda dojedu, zda si mohu troufnout na delší cestu nebo dodržet smluvený termín.

Doporučuji dlouhodobý test uveřejněný v AutoTipu č3 /2007. Touran je nejhorší vozidlo které redaktoři testovali- naprostý propadák.

Závady a opravy na autě

Jsou jen krátké intervaly bez poruch.
<
Přejít na standardní verzi stránky »