Zavřít recenzi

Fiat Cinquecento Sporting

“Ve své kategorii lepší průměr.”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1108 
  • Stav km při koupi: 8 000 km 
  • Stav km nyní: 50 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 let
  • Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.0
Fiat Cinquecento Sporting jsem koupil v létě 1997 a byl to vůbec první auto tohoto typu které jsem v autobazaru viděl. Byla to rok stará ojetina z Německa, bouraná na pravý předek (nový nárazník, PP blatník, světlo, tlumič) s najetými pouze osmi tisíci km. Bylo to v době kdy i malá auta byla u nás ještě docela drahá (stejné nové tehdy stálo cca 250 tis. Kč). Auto máme pořád a za celou tu dobu mě zatím nikde nenechalo stát. Jen jednou (bohužel v Rakousku) se mi stalo že když jsem k němu po týdnu přišel tak nešlo nastartovat. Na vině ovšem byl akumulátor (3roky starý), ve kterém odešel jeden článek. Stačilo ale auto popostrčit kousek z kopce a motor hned naskočil.

Auto má najeto poměrně málo – cca 50tis. km protože s ním nejezdím denně, přesto ho ale docela dost často potřebuji, klidně v něm vozím i cement a cihly, tahám přívěs. Znamená to že motoricky je na tom zatím výborně, jen karoserie je sem tam nějaký šrám a vnitřek už taky není jako nový.

Spotřeba: při běžném ježdění (1 až 2 lidi) v rozmezí 5,5 až 6l, při časté jízdě s naloženým přívěsem po městě ale vyroste až k osmi litrům. Dynamika auta pokud v tom sedíte sami je výborná, s naložením více lidmi a nákladem se pochopitelně citelně zhoršuje. Při nějaké delší jízdě je max. pohodová rychlost 130km/hod., u nás to stejně víc nejde. Ne že by to nejelo víc, ale pak už dost vzrůstá hluk od motoru, pneumatik a větru a pokud nejste hodně naložení začíná auto na nerovné silnici dost nepříjemně poskakovat. Jednou jsem to v Německu opravdu rozjel tak (když jsem potřeboval rychle předjet), že ručička tachometru šla na doraz – 180km/hod., ale to už to vypadalo že se auto vznese. Z auta je perfektní výhled na všechny strany, spodní hrana skel je velmi nízko takže je vidět i velmi blízko auta (prima při parkování), auto je kompaktní, jednoduché a praktické. Nevýhodou je menší kufr, často jezdím se sklopenými zadními sedadly.


Maličkostí které vadí je opravdu jen pár:

- stěrače mají jen dvě rychlosti, není zde cyklovač
- slabší výkon čerpadla ostřikovače má za následek to, že místo kam voda dostříkne na přední sklo se dost mění v závislosti na tom jak rychle jedete nebo jak silný fouká vítr

- špatný pocit při představě že do vás někdo narazí, protože auto je opravdu titěrné, dveře jsou dost tenké a pokud do vás vrazí něco těžšího, tak hůř to vždycky odnese ten kdo je lehčí

- vlivem toho že auto má dost malý rozvor se mi s ním nepříjemně jezdí v zimě na zledovatělé silnici, je dost znát jak ustřeluje zadní náprava, prostě hůř drží přímý směr. Možná to je i kvůli tomu jak je to auto lehké. S tím ale nejde nic dělat, to k této kategorii patří.

Plusy:
- výborné topení
- pěkné sedačky (verze Sporting), k tomu navíc příjemný volant a řadící páka v kůži
- pohodová tichá jízda po městě na 4. rychlost a pak na pětku v rychlostech do 90-100km/hod (Felicie je při této rychlosti podstatně hlučnější)
- perfektní výhled z vozu (skvělé ve městě)

Závady a opravy na autě

Opravy a výměny za těch 10let:

- jednou měněny přední tlumiče, jako u každého jiného

- po devíti letech nový výfuk, jednak střední díl (prasklá střední harmonika), jednak zadní díl (ten byl jinak ještě dobrý neděravý kromě upadlé rozšířené koncovky, ale když už se to rozebíralo…)

- už od začátku trochu teče chladič, ale zatím je pořád původní, dolévám asi 0,5 litru ročně

- nové přední brzdové destičky (vlastně jen jedna z té čtveřice protože se blbě posouval ten plovoucí třmen, ostatní vydrží min. jednou tolik)

- dvakrát mi odešla plynová vzpěra třetích dveří, nová naštěstí jen za tři stovky

- několikrát se kousla rozpínací páka od ruční brzdy v zadních bubnech a trvalo třeba i 100km než se zase vrátila, takže disky občas dost hřály, přesto jsou tam brzdové čelisti stále původní

- koroze: na třetích dveřích zpočátku tři malé tečky, postupem času se zvětšily na průměr cca 1cm, patrně to je vlivem nekvalitního nástřiku už ve výrobě, jinak zatím nikde nic

- nové přední sklo rozbité kamínkem stálo 2700Kč (prima cena díky tomu, že je poměrně malé a v gumě)

- po devíti letech začala někde ve svaru sáknout nádrž. I když únik benzínu byl minimální, přeci jen představa že pod ní je občas dost rozpálený výfuk mě přiměla k tomu koupit novou za 3500Kč
<
Přejít na standardní verzi stránky »