Mercedes-Benz 210 W 210, Elegance
“Stále ještě dobrý Medvěd, jen stodvacetčtyřku jsem měl déle.”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru: 220 CDI
- Stav km při koupi: 60 000 km
- Stav km nyní: 205 000 km
- Způsob řazení: automat
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 9,9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Již v jiné recenzi zmiňovaný ústup kvality této značky je patrný.Markantně pro dlouhodobé příznivce.Toto je můj v pořadí třetí "méďa" (E200 D;E250 D) a na W124 nedám dopustit. Stejně jako majitelé W123 podnes "zamačkávají slzu".Je jiná doba a lepší to už asi nebude. Jakkoliv se může z popisu závad ten vůz tvářit,tak ho chválím.Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré,pohodlí a vše ostatní patřící k této kategorii nemá chybu.Kdo hovoří o drahém servisu,ten si neumí poradit. Drahý servis je jen v Čechách. Účtuje se zde hodina práce a ne normohodina. Němci mají tabulkově nastavené fixní ceny za úkon. Příkladně třeba výměna fiktivního dílu-(teď si vymíšlím cenu) 40,-Eur. U nás to jednou stojí tak a podruhé jinak.Jednou to dělá Franta a jindy Pavel.Franta je zručný a šikovný.Za hodinu je hotový.Pavel to udělá za dvě.
Po zkušenostech náhradní díly kupuji originál a zručného mechanika,nebo dílnu každý máme.
V případě,kdy se to již opravdu vyplatí jedu za hranice. Ještě si dovolím porovnání s nadcházejícím,tedy současným modelem W211.Jezdil jsem s ním týden a ačkoliv se mi opticky hned zamlouval(Na "okouna" či "masařku"jsem si dlouho musel zvykat.),rád jsem se vrátil do svého.Pocit jako když ze Superbu přesednete do Oktávky.Někoho bude zajímat má zkušenost se spotřebou.Pro porovnání s manželčiným vozem jsem to rok sledoval.Systém nádrž-nádrž bez rozlišení ročních období a průměr 9,9l/100km (automatická převodovka,klimatizace,moje noha na plynu,poměr město-venek zhruba 60:40).
V červenci 2006 jsem jezdil za 7l. :-) Celkově shrnuto stodvacetčtyřka to není,ale i tak zlatá dvěstědesítka.
Bude hůř. Trend to jasně ukazuje.
Závady a opravy na autě
Mělo pár poruch a upřímně,které ojeté nemá?!
Byly i poměrně kuriozní a nemyslím,že se s nimi setká každý majitel tohoto vozu.
Jako například prasklé "parohy",tedy první část výfuku v motorovém prostoru.
Nutná výměna náboje předního kola.To byly záhadné a první neduhy pokud si vzpomínám vůz měl najeto okolo 100.000 km.
V jiném předchozím autě se mi nic podobného nestalo a proto myslím,že jsem měl jen kuriozní smůlu.Následovalo škubání ohřátého motoru. Myslel jsem,že vyskočí z auta. V servisu(MB) přijímací technik konstatoval pouze (na poslech)."Doporučuji výměnu vstřiků."Což obnáší investici v řádech desetitisíců.Na radu zkušenějšího kamaráda jsem zakoupil a aplikoval aditivum do nafty a pročistil tak bezpracně celou palivovou soustavu.Bylo po problému a za dvě stovky.Tuzemská nafta je prevít.Od té doby vždy jednou za čas(20-30000km) preventivně opakuji.
Rez se mi objevila pouze pod zámkem kufru.Všiml jsem si,že je to viditelně"nemoc"téměř všech těchto modelů,které potkávám.Za nejzásadnější závadu považuji "úmrtí" hlavní řídící jednotky.Projevilo se to prvně tak,že po otočení klíčku při startu se rozsvítily všechny kontrolky mimo žhavení a dál nic.Ticho,žádný start.Opakoval jsem asi 12 x a zničeho nic se povedlo.Nažhavilo a nastartovalo.Pak to dalo na chvíli pokoj a po pár dnech znova.To už bylo těch pokusů 40!
Předpokládaná cena výměny/opravy v ČR byla tak ohromující, že jsem nechal vůz opravit v SRN. Stalo se tak kolem 160 000km. Od té doby mám klid, nic nezlobí a jsem spokojen.