Zavřít recenzi

Škoda Felicia 1.3 LPG

“Svoje si odpracovala.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.3 
  • Stav km při koupi: 23 000 km 
  • Stav km nyní: 136 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 6.6
Ročně najezdím okolo 28-30 tis. kilometrů¨hlavně cestou do práce, proto jsem bral Felicii jako základní dopravní prostředek. O mnoho více jsem raději neočekával. Totéž bych doporučil i jiným uživatelům.

Motor 1.3 50 Kw je dostačující ( myslím že má oficiálně zrychlení na 100 km/h za 13.5 s ), takže v jednou či ve dvou lidech celkem živé auto. Po předělání na plyn rozdíl prakticky nebyl cítít. Ohledně spotřeby na benzín řádově 7 l, na plyn dlouhodobě 9 l ( v létě okolo 8.5, v zimě okolo 9.5 l ). Stylem ani závodník ani spořílek.

S LPG prakticky nebyly problémy ( systém vícebodového vstřikování- doporučuji, jel jsem v kamarádově autě s jednodušším systémem a auto opravdu nejelo). Je nutný pravidelný servis u odborníka jinak hrozí škubání atd. při přepínání benzín / plyn.
Motor je celkem hlučný , rádio šlo poslouchat maximálně při rychlosti 120 km/h, jízdní vlastnosti špatné.

Zcela běžné různé povrzávání a pazvuky. Jestli můžu doporučit pro lidi mé výšky ( 191 cm ) není nejhodnější. Málo místa pro nohy řidiče ( oproti tomu je Fabia balzám ). Samotná sedadla slušná. Servis ( jako melouch ) a pojištění levné, provoz na plyn též levný ( ostatně jedině proto jsem to auto provozoval ).

Závěrem: Auto splnilo to, co jsem od něj očekával, nicméně je to pouze dopravní prostředek, moc radosti a pozit. zážitků si s ním neužijete.

Závady a opravy na autě

Ano, spoustu drobných. Na úvod musím říct, že mě Felicia nikdy nenechala nikde stát, vždy nastartovala, vždy dojela.

Nicméně drobných poruch bylo požehnaně.
Vůz jsem koupil v rámci rodiny a ihned jsem ho nechal předělal na plyn.
Felicii upadla brzdová destička již po 20000 km a následně odešel i kotouč.
Okolo 80000 km odešel alternátor, v dobu též problém s plyn. pedálem, přesně již nevím o co šlo.

Během provozu v průběhu 7 let byl 4x měněný zrezlý výfuk, 4 x zlobilo centrální zamykání, ke konci provozu přestalo jít spolehlivě dálkové ovládání, samovolně se spouštěl alarm ( tudíž jsem dálkové ovládání nemohl používat ), opakovaně svítila kontrolka bočních airbagů ( vždy řešeno vymazáním přes počítač ). Začala se objevovat rez na karosérii, 5.dveře kupodivu celkem držely.
Odešla přední poloosa.

Závěr : Přesto všechno mě vyšel servis levně, ale stojí to nervy.
<
Přejít na standardní verzi stránky »