Zavřít recenzi

Tavria ZAZ 110206

“Za ty prachy práci udělá.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1100 
  • Stav km při koupi: 40 000 km 
  • Stav km nyní: 68 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 7.0
"Jednoduchá záležitost."
Motor založen na základu "žiguláckého" byl přizpůsoben a vůz byl vybaven 5ti kvaltem (5ka k sobě vedle 4ky - klasika :o)) při seřízení na příjemný chod si motor bere kolem cca 10l a je schopen vyjet téměř za jakýchkoli klimatických podmínek a má problém projít legálně emisemi.

Při seřízení na "sporo" tak jako je to v našem případě, vůz za studena i se sytičem cuká a nemá zdaleka plný výkon. Průměrná spotřeba 5,5l, bezproblémové emise.

Karoserie je pohlednější favorit-felicie, na čapích nohách - je dost vysoká. Hnije zevnitř, náš vůz byl a je garážován a nejezděn v zimě, ale prahy se zevnitř rozpadají.

Podvozek mizerný, hlavně přední náprava se chová při sportovnější jízdě zcela "anomálně"

Brzdy jsou nepříjemné, pocit při brždění je takový jako by brzdový pedál tlačil přímo na roztočenou "gumu"

Jinak do rychlosti 80km/h bez potíží - při větší rychlosti se objevily silné rázy do volantu, nezmizelo ani při opakovaném vyvažování kol!!
Problém zcela náhodou odstraněn právě výměnou středního výfukového dílu, (spojitost mezi přední nápravou a výfukem mi uniká dodnes=)

Vůz má spoustu "unikátních" řešení viz. uchycení kol na třech šroubech - netradiční disky apod.

Pokud jezdí bez problémů jde o velmi levný dopravní prostředek, v případě potíží se většina běžných mechaniků křižuje a utíká.
V interiéru pouze tvrdé plasty, nic moc sedačky - hluboké, nepřirozený posez.

Cena v bazarech za vůz s najetými cca 60 000km, do 10t. Kč mluví za vše.

Vůz ideální pro nenáročné kutily, ale na řadu typu Škoda 100, 105 to nespolehlivostí nemá a můžeme bez zardění mluvit a komfortnějším svezení.

Závady a opravy na autě

1) Utržené obložení z brzdové destičky, byla to docela radost - cesta se musela dojet na ruční brzdě (brzdění kovem o kov, nebylo právě vhodné)

2) Přestalo to dobíjet (signalizace kontrolkou) - po šíleném laborování byl problém vyřešen výměnou relátka na alternátoru.

3) Upadl střední díl výfuku - problem vyřešen v rekordním čase cca 12ti hodin, kdy sem se s "upadeným" výfukem zavěšeným nouzově na kusu drátu vrátil domů, obstaral sem nový díl, přijel si pro něj, namontoval a vyrazil opět na cca 350km dlouhou cestu - již bez potíží.

4) Vůz neprošel na STK - přední brzdové hadičky, po absolvování "třepacího testu" na stolici (vůle řízení nezjištěny) přišla kontrola světel, než jsem vjel na STK šlo vše, pto tomto testu již však nešly brzdové světla, mlhovky, couvačky ani blinkry - připadal sem si jak kretén.

Vůz zavezen k elektrikáři, který vyčistil hloupě konstruované kontakty(kondenzuje tam voda) v zadních lampách a pojistky - vůz svítil. Přijel sem si pro něj já - vůz nesvítil - beze změn.
Nakonec mi řekl, že celá závada je způsobena spínačem světel, našel sem rezervní, byl vyměněn - vše v pořádku.

5) Vůz za jízdy občas cukl, až jednou při cestě do kopce, vůz "chípl" po nastartování ihned zdechal, po zběsilém pumpování benzínu plynovým pedálem se motor nepravidelně rozběhl, vůz byl opět zprovozněn - ale při puštění plynového pedálu ihned "chcípal"
Po vyčištění karburátoru a výměně svíček vůz vrčí jakoby na 3 válce a od té doby 1/2 roku stojí - trpělivost došla.
<
Přejít na standardní verzi stránky »