Zavřít recenzi

Saab 9000 CSE 200hp

“Zkrátka velmi dobré auto.”
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 2.0T 
  • Stav km při koupi: 202 000 km 
  • Stav km nyní: 208 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.0
Není to první SAAB u nás doma. Prostě potvrzuje pravidlo, že naprostá většina lidí, kteří měli štěstí poznat tato auta s duší a neobyčejným charisma nechtějí jinak. SAAB není jen luxusní auto, u něhož je normální co u jiných najdete jen v nadstandardu, nebo vůbec. Má nakažlivé kouzlo, které majitele bezvadně spojuje.

U Soba z roku 94 mám prostor jako v Superbu, praktické páté dveře, interiér v kůži a dřevě, elektricky nastavitelné světlomety, tempomat, vyhřívaná sedadla, skvělou automatickou klimatizaci, vše v el. je samozřejmost, ABS, SRS...atd. atd. K tomu skvělou pasivní i aktivní bezpečnost a dvoulitr s turbem, jehož víc než 200 koní spolu s ostřejší převodovkou umí svižně hýbat i poctivou hmotou vozu, která působí pocit bezpečí a uklidňuje.

Vzhledem k tomu, že životnost motoru je vysoko nad půl milionem kilometrů, není 200tis., při kterých jsem ho koupil žádný problém. Motor i vše ostatní šlape jak hodinky. Samozřejmě, že u takhle starého auta je normální, že občas odejde nějaká drobnost v elektrice apod., ale zkušenosti s několika dalšími SAABy v naší rodině potvrzují neobyčejnou trvanlivost těchto vozů. Když vidím některé o 10 let mladší vozy, u kterých se např. rozvody mění po 60tis. km a hrají si na střední třídu, nestačím koukat. SAABí řetězy se většinou na čtvrt milionu km zkontrolují, u ostřejších vozů i vymění, ale najet se na nich dá i 400tis. A podobně je to s většinou podstatných součástí SAABu. Karoserie je příkladně odolná proti rzi. SAAB si prostě člověk nekupuje, aby s ním byl každý měsíc v servisu...a to ani takhle starý.

Konec chvály provedení vozu. K jízdním vlastnostem - málokteré auto(i mnohem mladší) se může pochlubit tak dobrou ovladatelností. Posilovač řízení mám přesně akorát, abych věděl, co se děje pod koly a přitom se nenadřel. I bez ESP auto člověku v zatáčkách spoustu odpustí a skvěle drží. Podvozek je tak akorát tvrdý. Běžné nerovnosti překonává důstojně a zbytečně se nehoupe, kde nemá. Při přechodu z jiného vozu na poněkud specifický SAAB si člověk chvíli zvyká...a pak těžko odvyká, když přesedne zpátky jinam.

Motor, to je kapitola sama pro sebe. Přes 200 koní plnotlakého turbo-dvoulitru(original Hirsch) a přes 300Nm dostupných z 80% už od 1800 a do 5500 otáček se musí zažít. Není to sporťák a ani nechce být, ale luxusní limuzína s perfektní dynamikou. Předjíždět je radost. Zátach mačká do sedaček, ale nijak pohrkaně. Důstojnost dodá váha vozu. No a když se člověk netouží vyblbnout, ale jen se vést, zapne tempomat, srovná se v sedačce pohodlné jako křeslo v obýváku a jediné co je potřeba hlídat je neusnout. Dálky v SAABu jsou radost. Ticho ve voze je velmi příjemné.

A teď trocha těch nutných mínusů - pokud se z 80% cukáte po městě, není tohle auto pro Vás. Ne že by to nešlo, ale neužijete si z něj nic víc, než problémy při parkování s téměř pětimetrovou károu. Zmíněný výkon si samozřejmě vezme své ve spotřebě. Dlouhodobě jezdím za 9,2 litru na sto. To je spotřeba při příjemně dynamické jízdě s cca 30% města. Dá se jezdit za 8 i za 14...prostě benzínové turbo je o řidičově noze. Vzhledem k výkonu a komfortu svezení považuji spotřebu za velmi dobrou. Hranatý design nesedí každému, chce to trochu severské duše. :o) Některé náhradní díly něco stojí. Olej se mění po max. 10000. Převodovka má krákou jedničku a dvojku daleko od ní. Jedničku je potřeba víc točit a pohyb v kolonách je pro auto často citelně nepříjemný.

Podtrženo sečteno - když jde člověk do cca 10 let starého SAABu 9000 a dobře si vybere, má za rozumný peníz luxus větší, než ve výrazně mladších autech. Ušetřené peníze bohatě vykompenzují vyšší spotřebu např. proti TDI a ještě zbyde na opravy, když počítáme životnost ojetiny někde kolem 5 let. Navíc koupí SAABa vstoupíte do bezva komunity lidí...málokterá značka takhle spojuje.

Závady a opravy na autě

Čidlo teploty chladící kapaliny(cca 700Kč).

Nestahovalo jedno okno...oprava za pár stovek.
<
Přejít na standardní verzi stránky »