Zavřít recenzi

Citroën XM 3.0 V6 12v

“Obývák na kolech!!”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 2976 
  • Stav km při koupi: 135 655 km 
  • Stav km nyní: 142 666 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 9.6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Po "uměleckém" rozmlácení Xantie jsem hledal auto za rozumný peníz s dostatkem pohodlí a prostoru. Na jinou Xantii nebylo, na C5 taky a tak hurá na XM. Přestal jsem honit spotřebu na 5,5589 l a hledal jsem motorizaci se suveréním zátahem a pěkným zvukem,což mě stálo měsíc pátrání,ale podařilo se.

Autíčko si pluje krajinou,motor si k tomu tiše ševelí,já se kochám,závodníci mi ukazujou,jak mají brutálně,vytuněný,auta a všechno dokážou předjet,on nápis V6 dělá divy, že páni ochcávkáři.

Pohodlí neposatelný,prostě citroen.Sedačky jako křesla,i já s dvěma metry se v nich ztrácím,nádherně ostrý brzdy s okamžitým nástupem.Jízdní vlastnosti jsou dostatečný.Sice žádná motokára a s většinou sportovněji laděných podvozků se nemůžu srovnávat,ale při dobrý náladě si nějakou zatáčku taky střihnu.Prostě z dálničního korábu sviště neudělám,to bych si koupil něco jinýho,že.

Nějak zvlášť se neomezuju,jezdím v rámci pravidel plus cca.10-20 km/h víc,kromě města,tam mám hrůzu z lidí,a spotřeba dlouhodobý průměr 9,6l.Takže stejně,jak moji kolegové v práci s dvoulitrama.

Povinný ručení s roční m bonusem 9000 Kč.Napsal bych u koho,ale nemůžu,byla by to reklama.Jinak ta pojišťovna začíná na G.

Hodně se o Xm napovídalo,co to je za vrak,ale stačí,aby se o to člověk staral a má spolehlivý auto s poměrně velkým kufrem,neskutečným komfortem a velice slušnou spotřebou.A údržba není taky finančně nějak náročná,ta doba už dávno padla.

Ještě zvláštnost řízení DIRAVI.Chvilinku mi trvalo,než jsem si zvyknul,ale teď je to paráda.To,že řízení tuhne při vyšších rychlostech,je dneska už poměrně běžné,ale pokud zastavíte,stočíte volant do max.rejdu,sám se vrátí do neutrální polohy.Ve městě a při parkování nedocenitelný a nádherný.V zatáčkách nepouštět volant,už jsem citrónka párkrát naháněl.

Zatím vše, pokud se něco vyskytne, dodám nějaký ten odstevec.

Závady a opravy na autě

Stahování předního levého okýnka, tyčky řízení a stabilizátoru.

Jinak nic, zatím.
<
Přejít na standardní verzi stránky »