Zavřít recenzi

Mazda 323 BA

“Super.”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: 1.5 16V 
  • Stav km při koupi: 51 000 km 
  • Stav km nyní: 76 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Absolutně, ale naprosto skvělý vůz. Hezký tmavý interiér z kvalitních materiálů, které ani po osmi letech používání bez potahů nenesou žádné známky opotřebení a po vysátí vše vypadá jako nové.

Velmi spolehlivý, i v těch největších mrazech startuje na první škrtnutí, motor má stálý záběr od nejnižších otáček až na 7.000, kde začíná červená oblast otáčkoměru.

Není to však auto na extrémně dlouhé trasy - spíše do měst, převodovka má krátké stupně a pokud chcete jet v relativním klidu, rychlost raději držíte pod 130 a to točíte již kolem 4.000 otáček. Ve vyšší rychlosti hlučnost výrazně stoupá. Nemá však problém jet i 180 s dobrým zrychlením.

Další výtka ke karosérii - je poměrně z tenkého materiálu a při parkování raději volím stání, kde je více místa. Každé ťuknutí od dveří souseda je vidět.

Co je však jeho nespornou předností je vnitřní prostor. Proti oktávce je prostě obrovský, cestující na zadních sedadlech mají dostatek místa a kufr je také objemný. Jeho nevýhodou je však to, že do něj neprostrčíte přes vstupní otvor objemnější předměty. Také způsobuje problém zamlžení čelního skla v chladném voze se kterým mají tyto mazdy problém, ale vyřešil jsem jej zakoupením ofuků bočních oken a tak mám možnost pootevřít okno aniž by na mě foukalo a je hned klid.

Ale to už bych hledal mouchy. Vřele doporučuji.

Závady a opravy na autě

Jediné dva problémy za tři roky, co auto vlastním, byla výměna zapalovacích kabelů což se projevilo tak, že auto začalo škytat. Nejprve jsem vyměnil palec rozdělovače což nepomohlo (i když byl vypálený), ale poté co jsem dostal od zmíněných kabelů ránu, bylo vše jasné.

Druhý problém byl, že občas nešla zařadit jednička a dvojka, což trvalo asi měsíc a stav se rychle zhoršoval, takže ke konci nešlo při chladném motoru zařadit vůbec. Pomohlo roztočit motor za jízdy do vysokých otáček, pak už to šlo. Na vině byl zhoustlý převodový olej, který se má měnit buď po 80.000km, což sice mé auto ještě najeté nemělo, nebo po šesti letech - auto bylo staré 8 let. Výměna oleje a opět jedno krátkodobé protočení do vysokých otáček vše definitivně vyřešilo.
<
Přejít na standardní verzi stránky »