Zavřít recenzi

Volvo 740 Turbo 16V

“Individuální charismatická krabice.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 2.0 / B204FT 
  • Stav km při koupi: 281 200 km 
  • Stav km nyní: 294 800 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 11 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.2
Oproti předchozímu vozidlu jsem byl nadšen jízními vlastnosti a celkovým projevem vozu. U tohoto typu (Turbo16V) je použita víceprvková náprava, která vozu dává výbornou ovladatelnost.

Poprvé jsem dostal "do rukou" motor s turbodmychadlem, který je diametrálně odlišný co se týká průběhu výkonové krivky oproti předcházejícímu atmosferickému třílitru. Toto turbo rozhodně "vocpoda" netáhne, ale po překročení 2200 tis.ot se přidá turbodmychaldo, které poskytuje dostatečný přísun směsi motoru až do maximálních otáček.

Pokud se motor drží v otáčkách, auto je velmi rychlé ale i žravé. Při rozumné jízdě je spotřeba přijatelná. Moc bych toto vozidlo nedoporučoval pro městský provoz, kdy přeci jenom trvá než se horda plechu pohne. Dílenské zpracování vozidla je vynikající s jednou výhradou - výrobce používal mnoho provedení přístrojových desek a ventilátorů a proto je při náhradě potřeba se trefit do správného provedení.
Použitý motor je technologickým vrcholem v řadě 7, je nabyt elektronikou - viz pyrometrický snímač teploty výfukových plynů pro regulaci bohatosti směsi aj.

Závady a opravy na autě

Poruchy elektroinstalace, díky provozu ve vlhkém prostředí a nekorektní instalaci LPG (výměna řídící jednotky).

Výměna řízení (dlouho neopravené měchy a následná koroze tyčí). Jinak bez problémů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »