Zavřít recenzi

Opel Astra f caravan

“Zcela nenáročný vůz.”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 1.6 x16sz 
  • Stav km při koupi: 125 000 km 
  • Stav km nyní: 250 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.2
Astru jsem kupoval ojetou r.v.95 před čtyřmy a půl roky s "načlým" motorem s obligátnímy (na 100% stočenýmy) 125tis km na tachometru, jinak ve velmi pěkném stavu. Motor (1,6 8ventilů, 52kw) klepal, žral olej a já mu dával tak 3000km do výměny.
Odhad jsem podcenil o dalších 120tis. km s tím, že posledních 50tis, jsem do něj už pouze doléval nejlevnější točený olej z JZD :) a čekal, kdy dojede. Nestalo se, jen zvuk z pod kapoty byl už strašidelný a tak jsem výměnu neprodlužoval.

Teď už je dalších 15000 po výměně (motor,komplet rozvody,náplně,lamela ,spojkové ložisko a práce mě stály necelých 12000kč) a opět vidím minimálně dalších 150000km bez problémů. Jinak s Astru používám každý den a hodně často tahám přívěs se stavebním materiálem, takže dostává opravdu zabrat.

Po koupi jsem nechal udělat přestavbu na lpg. Když sečtu pořízení auta, přestavbu na lpg,opravy, platby povinného ručení a technických prohlídek, cenu paliva za dobu provozu, co astru mám, elektrony atd-prostě komplet náklady a vydělím počtem ujetých km, tak jsem na 2.6kč/1km :) Kdybych počítal náklady ušetřené za dopravu materiálu od dopravců, tak jsem ještě na částce nižší a to už je pomalu levnější než chůze :)

Teď už se hlásí o slovo díly odcházející běžným provozem-brzdy, tlumiče, čepy, tak jí to za dobrou službu rád dopřeju. Astru nechám jako druhé levné auto do rodiny a nedám na ni dopustit.

Závady a opravy na autě

koupě 125000 : výměna levý kulový čep

při 150000 výměna levého náboje

200000: výměna zadní díl výfuku

245000 výměna motoru a z prevence i spojky

260000 vyměním tlumiče,čepy,brzdové kotouče
<
Přejít na standardní verzi stránky »