Zavřít recenzi

Fiat Stilo 1.6 ACTIVE

“STILOvé, pohodlné auto, kterému jsem věřil a které ZRADILO na plné čáře.”
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1.6 
  • Stav km při koupi: 49 000 km 
  • Stav km nyní: 80 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 4.8
Jen pro úplnost. K výběru tohoto auta jsem přistupoval velice obezřetně, zejména díky zkušenosti s předchozím "miláčkem".
Samozřejmě jsem byl mnoha skeptiky odrazován od koupě Fiatu, ale říkal jsem si, že se jedná o přetrvávající předsudky vůči této značce a že novější auta jsou již za zenitem "temperamentniho" zpracovani a vikendove životnosti. V první fázi jsem téměř 2 měsíce procházel rozličná fóra a servery informující o těchto vozech, kontaktoval přímé majitele a srovnával vše pro i proti.Když jsem měl stále jasněji o jaký vůz mám zájem, rozhodl jsem se aktvněji vyhledávat z nabídek prodejců a přímých majitelů.

Měl jsem "štěstí". Narazil jsem na 70 letého páa, který auto zakoupil nové v ČR, měl precizně vedenou servisní knížku, auto garážoval a nikdy nehavaroval. Proto, že jeho zdrav. stav mu již neumožňoval řídit rozhodl se auto čerstvě po záruce prodat. No a já byl tím "štastlivcem", který mu zavolal jako první.
Pro auto jsem jel celkem dvakrát. Jednou s mým kamarádem, který pracuje v autorizovaném servisu Fiat (díky němu aspoň nějaké ty slevy na opravy), reference jsem získal i auto ze značkového servisu kde auto bylo servisováno, no a nakonec jsem byl s autem na diagnostice v jiném značkovém servisu. Vše proběhlo ok a 50000km vskutku působilo důvěryhodně co se stavu týká. Auto sice nebyl "v plný", ale mělo 6 airbagů a příjemny čistý interiér kde na elektriku bylo vše co být mělo :)

Nadšen z auta jsem dědečkovi dal penízky a vyrazil domů.

Prvních 5 měsíců bylo ok a z auta jsem měl fakt radost. V té době bych za něj dal ruku do ohně a byl spokojeny, ze jsem nenaletěl tě pesimistů z klubu anti-Fiat. V této době jsem, vzhledem k perfektnímu stavu, jezdil pravidelně do značkového servisu - kapaliny, filtry atd... a nechal si vést poctivě servisní knížku.

Pak přišla zima a jednoho rána jsem nemohl otevřít dveře..... no a zbytek už znáte ... ach jo :/)

Závady a opravy na autě

Po mé předchozí špatné zkušenosti s Opelem, jsem svou opatrností při výběru dalšího vozu trefil přímo JACKPOT. Na to, že Tigra byla dovezená bouračka z Německa se po 40000km tvářila mnohem zdravěji než tehle démonický kousek z Turína.

S Fiatem jsem se dostal do širokého kruhu přátel značkových servisů a časem přibyly i servisy neznačkové, kde jsem proslul jako známý milovník poruchových popelnic.

Z důvodu příliš dlouhého výčtu poruch zde uvedu jen ty uživatelsky a finančně nejpříjemnější.

První zima: zamrzlé zámky, chyba čidla airbagu řidiče, chyba ASR a ABS.
Cca každé tři týdny výměna některé ze žárovek. Porucha osvícení interieru.
Další rok se začaly projevovat velké nedostatky eletroinstalace, včetně chybných hlášení, kde examiner nebyl schopen závadu korektně identifikovat a servis mě odkázel na pozůstatek chybových kódů z předešlých poruch, které však již nejsou aktuální. Seriál elktro peripetii vyvrcholil chybou v osvětlení vnějších světel, kde se náhodně nevypínaly směrová a čelní světla.

Po opravě čekalo překvapení v podobě mrtvého bodycomputeru a řídící jednotky.
Po zhruba dvou měsících kdy jsem auto již inzeroval odhodlán ho prodat jsem byl náhle kontrolkou servo mechanismu upozorněn, že ani tato funkce již nebude pokračovat ve své službě, a já začal při parkování posilovat :) Ze city serva na no-servo celkem mazec.

Nemluvím už o nekonečných problémech s brzdami, které jsem měnil a pak čistil, avšak k opravě nepravidelného kvílení se nemohli dopracovat ve třech servisech nezávisle. Oni totiž vždy na chvíli po vyčištění přestaly, ale po trchu svižnější nebo delší jízdě se vše vracelo do původního stavu. Pískání, je pro přesnost, nebylo charkteru lehkého pískání, ale u otevřeného okna to málem perferovalo bubínky.
Zkrátka mé naivní srdce začínajícího motoristy utrpělo další elektro terapii a kdykoliv si teď dávám špagety, dostavují se nevysvětlitelné úzkostné stavy a nepochopitelné tendence volat odtahovku :)

<
Přejít na standardní verzi stránky »