Zavřít recenzi

Ford Sierra XR4i hatchback

“Velké auto pro malé řidiče.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 2.0 DOHC 
  • Stav km při koupi: 145 000 km 
  • Stav km nyní: 155 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

1
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 4.8
Velmi silný vůz, ale zároveň těžký a velký rozvor náprav, takže méně obratný v nižších rychlostech, ve vyšších rychlostech je jako doma (80 - 120 km/h), strmé řízení, takže pro předjíždění stačí jen mírně pootočit volantem a už jste v protisměru, vhodnější na delší cesty než do města. Dlouhé kroky převodovky, tam, kde jsem se Škodovkou 105L podřazoval na dvojku jsem musel u Sierry dávat jedničku. Poloha řidiče je poměrně nízko nad vozovkou (snížená verze), ale výhled všemi směry je výborný, protože sloupky karoserie jsou úzké, trochu tvrdší sedačky. V zimě starty bez problémů, výborné topení, ale zadní náhon, takže pořádný špalky na zimních gumách a zatížit kufr, aby člověk vyjel alespoň menší kopeček.

Přesto, že má zadní náhon se jí do přetáčení moc nechce - vyzkoušeno na sněhu - což je dobře. Prokluzování kol zadní nápravy též v létě na mokré trávě (!). Výfuk je uložen velmi nízko, pozor při jízdě po polní cestě ve vyjetých kolejích. Prostor pro řidiče je narozdíl od prostoru pro zbytek posádky omezený. Měřím 183 cm a i při nejnižší poloze sedačky pro řidiče (stavitelná) si musím opěradlo sklopit dozadu, takže u řízení téměř ležím, abych neměl hlavu ve střešním okénku.

Převodovka zasahující do prostoru pro posádku omezuje výrazně prostor pro pravou nohu řidiče v oblasti pod plynovým pedálem, takže chodidlo mám vytočené vpravo (patu mám pod brzdovým pedálem), všechny pedály jsou velmi blízko u sebe - zimní boty - problém, spojkový pedál má velmi dlouhou dráhu, takže při řazení levou nohu propínám jako na baletu, spojkový i plynový pedál kladou velký odpor, takže pravá noha musí vyvíjet stálý velký tlak, obsluha pedálů je fyzicky náročná. Volant je sice stavitelný, ale po nastavení dolní polohy se za něj vejde pouze drobná žena nebo malý Japonec.

Malý prostor je také pro pravé koleno - palubka natočená k řidiči. Musím pochválit motor, ten šlape jako hodinky (rozvod řetězem - DOHC) a strašně rád se vytáčí, ručička otáčkoměru je v červeném poli ani nevíte jak rychle (po vytočené trojce na 110 km/h se krásně řadí pětka), vysoká účinnost ruční brzy (vzadu jsou kotouče). Omezený prostor pro řidiče a výše popsaná nespolehlivost - náhlé úplné vybití baterie - jsou dva hlavní důvody, proč auto prodávám. Jinak si myslím, že je to bytelné auto vyrobeno z kvalitních materiálů.

Závady a opravy na autě

Auto bylo v minulosti bouráno na pravý předek, proto chybí el. motorek pro nastavení sklonu pravého světlometu. Velmi malý únik kapaliny z chladiče, vyřešeno dolitím přípravku pro ucpání děr. Kmitání volantu při rychlosti 50km/h a pulsující brzdový pedál při brzdění, vyřešeno výměnou předních brzdových kotoučů a destiček. Nefunkční ostřikovače, vyřešeno výměnou motorku ostřikovačů z vrakoviště.

Zadní stěrač má omletý pastorek.

Vnitřní zpětné zrcátko upadlo (celkem 2x), přilepeno.

Během tří let provozu se 2x prakticky přes noc úplně vybila baterie, vyřešeno zakoupením nabíječky baterií a případným odložením odjezdu "na jindy", dodnes nevím co to způsobuje. Vypadávající dvojka při studeném oleji v převodovce, nevyřešeno.

Mírná koroze zadních lemů blatníků.

Jinak běžná výměna kapalin.
<
Přejít na standardní verzi stránky »