Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
“Rychlé, pohodlné, prostorné a příjemné auto, prostě Lancia.”
- Rok výroby: 1999
- Typ motoru: 1998 ccm / 2.0 20V Turb
- Stav km při koupi: 108 000 km
- Stav km nyní: 110 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 měs.
- Průměrná spotřeba: 10 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Limuzína vyšší střední třídy. Motor 2.0 20V Turbo - pětiválec o objemu 1998 cm3 - vpředu napříč o max. výkonu 162 kW(220k) při 6000 ot. Točivý moment 309 Nm při 2750 ot. Turbo Garett TB28. Manuální pětistupňová převodovka. Pohon předích kol se systémem ViscoDrive. Brzdy vpředu i v zadu kotoučové. Vpředu chlazené kotouče 310mm(Brembo) v zadu 276 mm. Rozměry: délka/šířka/výška - 4687/1826/1462 mm rozvor - 2700 mm zavazadlový prostor - 525 l.
Auto je rychlé, dravé, velké a pohodlné. Jednička i dvojka trhá asfalt, plynule zrychluje až do 200 km/h i v kopcích. (dál sem to už moc nezkoušel - tam už jen tak lehce přidávám :-) ) Je to dálniční kočár na dlouhé cesty, kdy se i cesta stává cílem. Řídí se hrozně příjemně. Dobře padne do ruky hned při prvním svezení. Řazení i řízení je přesné a komunikativní. Pedály podle mě optimálně tuhé, ze spojky nebolí noha ani při popojíždění a přitom je dostatečně tuhé na to, aby se dala pouštět citlivě.
Závady a opravy na autě
Jako u většiny italských aut zlobí elektroinstalace, což už sice neni tak hrozné, ale přece jen se tu a tam zahlásí že nesvítí ta či ona žárovka. většinou jde ale jen o planý poplach. Jinak auto je poměrně náročné na používaný olej a palivo. Italské motory jsou trochu choulostivější. Je třeba jim věnovat trochu péče a starat se o ně. Budou pak hodně dlouho sloužit. To, že se po 100 tisících položí jsou jen sprosté fámy a pomluvy.
Jinak mi vyhořel ventilátor klimatizace. Bohužel se to u těchto aut stává celkem často a nový prijde na více než 6000. Při troše stěstí však není problém sehnat jej na vrokovištích nebo si ho nechat dovézt z itálie použitý nebo nový.
Servis je podobný jako u Fiat nebo Alfa-romeo, vzhledem ke koncernové politice je mnoho dílů shodných. Některé se shánějí lépe některé hůře. Vetšinou jde ale o velmi podobné závady u majitelů stejných vozů a tak když se ptáte na správných místech hodně se dozvíte a mnoho seženete. Drahý servis je také pomluva - ceny jsou srovnatelné jako u Škodovek a díly také nejsou o nic dražší, některé díly jsou dokonce levnější.