Hodnocení a zkušenosti s autem
Před dvěma měsíci jsem koupil auto v Německu. Večel jsem se s cenou do 100 000 Kč. Často jsem prohlížel internet a přemýšlel jaké auto, četl jsem recenze a testy a nakonec jsem se rozhodl pro BMW. Vždy se mi tato značka líbila ale přišla mi nedostupná a drahá no dnes již tomu tak není.
Původně jsem chtěl 316i a nadčasový design, velmi dobré jízdní vlastnosti, brzdy, pohodlí a hlavně dobrá spotřeba kolem 7 - 8 l/100 km (kombinovaná) a když člověk kápne (jako že u němců ano) na starého pána, co auto garážuje, každý víkend pucuje a pravidelně servisuje, tak je to super. Uvažoval jsem o 318i a to hlavně kvůli většímu výkonu, ale spotřeby jsem se obával. Často jsem četl, že to "žere 13 l/100 km a porád se to se*e". Jsem člověk, který se rád sveze, ale mládí rychlosti mám již zasebou a tak se i rád rychle svezu v pohodlí. Na to je BMW jako dělané. Nakonec jsem díky kamarádům (a své ukojené chtivosti) ale koupil BMW 320i, 150 HP/110 kW, motor šestiválec m50 se zdvihem 1991 cm z roku 1992.
A chybu jsem věřte neudělal!!!
Již při první jízdě jsem se cítil velmi pohodlně a v bezpečí. Auto je celkem nízko a tak dobře sedí, navíc má kola dost daleko od sebe a v rozích. Po ujetí první cesty (100 km) jsem se cítil opravdu osvěžen a né rozlámán jako z auta předchozího. Pocitově, je 320i "mrtvý" do 2500 ot/min. ale pak se ochotně vytáčí a zrychluje až do omezovače a to na všechny rychlosti. Je to rozený sprintér a je cítit co má 320 rádo ... vysoké otáčky a rychlou jízdu. Pokud jsem se dříve něčeho bál u BMW tak všechny tyto obavy, mimo jedné padly. Je to "zadohrabka" a já na to nejsem zvyklý. Nedělá mi potíže jezdit s náhonem na přední rychle, ostře a ve smyku, ale u BMW jsem zatím velmi opatrný.
Pokud jde o motor, šestiválec je dosti silný a navíc prakticky bez poruch. Po 180 000 najetých km pracuje jako nový, nekolísá, nevynechává, startuje na první pokus, neškytá, nechcípe a navíc má nádherný kultivovaný zvuk. Při výměně svíček jsem se v tomto ještě utvrdil, byli normálně zoxidované, bez spálenin, karbonu, síry... prostě jak má být. Tady se potvrzuje, že koupit auto v německu se vyplatí, kilometry nejsou vůbec určující. Navíc dílenské zpracování mě přímo ohromilo, na utě ani po 15-ti letech nic nedrnčí, neskřípe a vše sedí. Detaily, jako lékárnička, skisak, sada klíčů.... vše v bezvadné kvalitě.
Spolehlivost šestiválcového motoru je opravdu příslovečná.
Samozřejmě je zde nutná údržba, ale tu budete dělat na každém autě. Cena dílů je odpovídající Škodě Oktávii. Snad jen s vyjímkou těch 6-ti svíček, což je okolo 1100,- na místo 4. ))))
Tady mám strach akorát z originál servisů, kde si řeknou samo "pálku". Ale proč bych tam pak tedy lezl, když spoustu udělám já, nebo známí v servisu že? )))
Má největší obava ze spotřeby, mě ted již netrápí. Moje BMW 320i "papá" 8,7 l/100 kombinovaná, 6 l/100 na dálnici a 10 - 13 l/100 ve městě (po ránu cestou do práce je to 13, ale to je motor studený). Takže taky vůbec žádná hrůza.
Prostě udělal jsem dobře a nebál bych se jít do vyšších obsahů. Ale toto úplně stačí. Auto je pohodlné, vše je po ruce, je rychlé a spolehlivé.
BMW 320i mohu jen doporučit!!!