Zavřít recenzi

Citroën AX 1.4 GT

“Auto pro řidiče, ne voziče.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1.4 GT KDZ 
  • Stav km při koupi: 190 000 km 
  • Stav km nyní: 204 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6-9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.0
GT jsem kupoval hlavně proto, aby jsem se naučil kroutit volantem - moje předchozí auta byla strašlivě nudná (ta Fiesta byla 1.8D). Od auta jsem tak očekával hlavně dobrý poměr výkon/hmotnost, slušné jízdní vlastnosti a nízkou cenu. Tyto vlastnosti auto zcela jistě plní, a proto můžu napsat, že jsem zcela spokojen.

Samozřejmně z hlediska prostoru, pohodlí, zpracování, výbavy, prestiže atd. nemůže auto jako AX GT konkurovat jiným modelům. O to víc pak potěší, když na zakroucené okresce ujedete mnohem dražším vozům.


Verze GT má mívá motor o výkonu 66 kW. V menší míře se do ní montovala modifikace s 55 kW v 6300 ot., kterou disponuje moje auto. Když si uvědomíte hmotnost 720 kg, dokáže i tato jedna čtyřka s autem slušně cvičit, zvláště když jsou převodové stupně poskládány dorychla. Dynamika však citelně upadá se zvyšujícím se počtem pasažérů a stejně tak se vzrůstající rychlostí. Slušně akceleruje do nějakých 100 km/h, po překročení této hranice už nedoporučuji závodit :), i když maximálka je až na 180 km/h (alespoň na tachometru).

Podvozek je přes svou maximální jednoduchost velice jistý a bezpečný - když v rychle projížděné zatáčce sundáte nohu z plynu, auto prostě jen zpomalí a zatočí. Pozor je třeba dávat jen v zatáčkách s velice špatným povrchem, kde zadní kola dokážou pořádně odskočit.


Citroen AX GT mohu doporučit lidem, kteří se chějí za pár korun svižně svézt, nepotřebují nejezdit po dálnicích tisíce kilometrů s dalšími třemi lidmi na palubě a nezáleží jim na nějakém tom pazvuku v interiéru.

Prostě auto pro chudé (nebo nadšené) řidiče, ne voziče :)

Závady a opravy na autě

Auto mám rok. Za tuto dobu jsem mu poskytoval běžnou údržbu a vyměňoval na něm dvě věci:
1. hlavní brzdový válec - cca 600 Kč
2. zadní díl výfuku - cca 1100 Kč

Motorek centrálního zamykání u LZ dveří, i po několika pokusech o nápravu, stále odmítá spolehlivě spolupracovat - jednou zamkne, jednou ne...

Motor má ve volnoběžných otáčkách velice nepravidelný chod, jinak je OK.

Ručně ovládaná okna zadních dveří nejdou stáhnout - nechápu proč.

Jinak vše funguje bez problémů. Upřímně, čekal jsem to horší.
<
Přejít na standardní verzi stránky »