Hodnocení a zkušenosti s autem
GT jsem kupoval hlavně proto, aby jsem se naučil kroutit volantem - moje předchozí auta byla strašlivě nudná (ta Fiesta byla 1.8D). Od auta jsem tak očekával hlavně dobrý poměr výkon/hmotnost, slušné jízdní vlastnosti a nízkou cenu. Tyto vlastnosti auto zcela jistě plní, a proto můžu napsat, že jsem zcela spokojen.
Samozřejmně z hlediska prostoru, pohodlí, zpracování, výbavy, prestiže atd. nemůže auto jako AX GT konkurovat jiným modelům. O to víc pak potěší, když na zakroucené okresce ujedete mnohem dražším vozům.
Verze GT má mívá motor o výkonu 66 kW. V menší míře se do ní montovala modifikace s 55 kW v 6300 ot., kterou disponuje moje auto. Když si uvědomíte hmotnost 720 kg, dokáže i tato jedna čtyřka s autem slušně cvičit, zvláště když jsou převodové stupně poskládány dorychla. Dynamika však citelně upadá se zvyšujícím se počtem pasažérů a stejně tak se vzrůstající rychlostí. Slušně akceleruje do nějakých 100 km/h, po překročení této hranice už nedoporučuji závodit :), i když maximálka je až na 180 km/h (alespoň na tachometru).
Podvozek je přes svou maximální jednoduchost velice jistý a bezpečný - když v rychle projížděné zatáčce sundáte nohu z plynu, auto prostě jen zpomalí a zatočí. Pozor je třeba dávat jen v zatáčkách s velice špatným povrchem, kde zadní kola dokážou pořádně odskočit.
Citroen AX GT mohu doporučit lidem, kteří se chějí za pár korun svižně svézt, nepotřebují nejezdit po dálnicích tisíce kilometrů s dalšími třemi lidmi na palubě a nezáleží jim na nějakém tom pazvuku v interiéru.
Prostě auto pro chudé (nebo nadšené) řidiče, ne voziče :)