Zavřít recenzi

Škoda 120 L

“Jako užitkové vozidlo bezkonkurenčně nejlevnější provoz.”
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru: 1.2 
  • Stav km při koupi: 84 600 km 
  • Stav km nyní: 126 400 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6-12 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Mám taky 120ku a přes různé další pokusy (Renault, Seat, Mazda...) jsem se k ní vrátil. Potřebuju auto na denní ničení - odvoz materiálu a mou škůdku bez zadních sedadel, s tažným a zahrádkou na střeše mi ji žádné jiné auto nenahradí. Navíc cokoli si na ni seženu v kovošrotu za cenu železa.

Motor je držák - problém zatím jenom s těsněním pod hlavou a následným "vařením" - únik tlaku do chladicího oběhu.

Taky se mi dlouho nedařilo najít v těch hromadách škodovek karburátor, který by byl 100%ně utěsněný - zbytečná spotřeba navíc. Jinak škůdka těch 140 v pohodě udělá, ale nemá dostaečný výkon na něc víc. Na ten zbylý 1/4 plynu to dotáhne něco ke 150. Ani 5-kvalt nepomůže - jeho výhodou je pouze tišší chod motoru ve vyšších rychlostech, se 4-kvaltem to šíleně řve. Jinak ježdění se škodovkou je skutečně příjemné tak do 90 km/h, max. 110 km/h s tím 5-kvaltem a spotřeba je i ve srovnání s moderními vozy rozumná - při plynulém stylu jízdy okolo 80 km/h a zahřátém motoru (!) skutečně nějakých 5,5 - 6 l.

Je to srdeční záležitost a kdo si sám seřídí kontakty v rozdělovači, předstih (stačí od oka), vůle na ventilech (stačí žiletka, šroubovák a 11 klíč), pohlídá, aby tam byl olej a taková ta údržba, nezabírající víc ja 30 min. týdně, nerad toto autíčko dává pryč...

Závady a opravy na autě

Těsnění pod hlavou válců - únik tlaku do chladicího systému - bublinky v nádržce na vodu, pak "vaření" - oprava za 104,- Kč - nové těsnění (svépomocí), jinak nic.
<
Přejít na standardní verzi stránky »