Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto má výborný motor, na jeho objem je velmi výkonný (75 kW), utlumení motoru je příkladné. V současnosti je sice v nabídce již výkonnější verze., ale jsem velmi spokojen. Zátah motoru umožňuje velmi svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Brzdy jsou dimenzovány dostatečně, nevadnou. Čtyři kotouče se prostě poznají.
Ovládání auta je velmi příjemné, i manželce se řídí lépe než to předchozí. Pokud jde o parkování, tak rejd přední nápravy je dost velký pro bezproblémový vjezd i do úzkých a krátkých parkovacích míst. Výhled vzad je mírně omezen. Jedině řazení by mohlo být lepší, někomu se může zdát, že není úplně přesné, ale jde jen o zvyk.
Zavazadlový protor auta je dobře přístupný, sice není z největších, ale po sklopení sedadel je úplně rovný a sám jsem ve voze vezl i 2,6 metrů dlouhé lišty k podlaze a neměl jsem s tím žádný problém. Pokud jde o užitnou hodnotu, tak je to opravdu užitečné auto.
V zimním provozu se vůz chová vzorně, s dobrým obutím vyjede úplně vše. Osobně sice už nejezdím zběsile, ale za všech provozních púodmínek je vůz plně konkurenceschopný s vozy své i o třídu vyšší kategorie.
Interiér je pohodlný a příjemný, sedadla lze bez problémů nastavit tak, že vyhovují každému řidiči. Pokud jde o vnitřní porostor a kvalitu zpracování, tak nenám žádné výhrady, v interiéru je místa skutečně hodně, Octavia II na tom není lépe, jen je dražší. Výkon ventilace a klimatizace je dobrý. Umístění a fungování ovládacích prvků je na vysoké úrovni a především snadné.
Při volbě výbavy jsem jako prioritu volil 6 airbagů a je škoda, že od začátku roku 2006 se vůz nabízí jen se dvěma airtbagy a mechanicky seřiditelnými zrcátky. To platí pro hatchback.
Pro doplnění uvádím, že v autě trávím denně dvě hodiny cestou do práce a z práce a vůz hodnotím až po ročním provozu ve všech podmínkách. Po ročním provozování nemám k autu negativní připomínky a se spotřebou jsem velmi spokojen, i když je nepatrně nad papírové hodnoty, ale prvních 8 kilometrů jezdím denně do prudšího kopce a i další trasa je kopcovitá a vede přes řadu měst a obcí, takže jízda není ideálně plynulá, protože je nutné celkem často předjíždět nákladní auta i jiné brzdy provozu. Pravidlený režim provozu je 60 km do práce a 60 km z práce při spotřebě okolo 5,5 litrů nafty.