Zavřít recenzi

Kia Cerato 1,5 CRDi LX+

“Vyvážený, spolehlivý a úsporný rodinný hatchback, vhodný pro každodenní intenzivní užívání.”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,5 CRDi 
  • Stav km při koupi: 37 km 
  • Stav km nyní: 31 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto má výborný motor, na jeho objem je velmi výkonný (75 kW), utlumení motoru je příkladné. V současnosti je sice v nabídce již výkonnější verze., ale jsem velmi spokojen. Zátah motoru umožňuje velmi svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Brzdy jsou dimenzovány dostatečně, nevadnou. Čtyři kotouče se prostě poznají.

Ovládání auta je velmi příjemné, i manželce se řídí lépe než to předchozí. Pokud jde o parkování, tak rejd přední nápravy je dost velký pro bezproblémový vjezd i do úzkých a krátkých parkovacích míst. Výhled vzad je mírně omezen. Jedině řazení by mohlo být lepší, někomu se může zdát, že není úplně přesné, ale jde jen o zvyk.

Zavazadlový protor auta je dobře přístupný, sice není z největších, ale po sklopení sedadel je úplně rovný a sám jsem ve voze vezl i 2,6 metrů dlouhé lišty k podlaze a neměl jsem s tím žádný problém. Pokud jde o užitnou hodnotu, tak je to opravdu užitečné auto.

V zimním provozu se vůz chová vzorně, s dobrým obutím vyjede úplně vše. Osobně sice už nejezdím zběsile, ale za všech provozních púodmínek je vůz plně konkurenceschopný s vozy své i o třídu vyšší kategorie.

Interiér je pohodlný a příjemný, sedadla lze bez problémů nastavit tak, že vyhovují každému řidiči. Pokud jde o vnitřní porostor a kvalitu zpracování, tak nenám žádné výhrady, v interiéru je místa skutečně hodně, Octavia II na tom není lépe, jen je dražší. Výkon ventilace a klimatizace je dobrý. Umístění a fungování ovládacích prvků je na vysoké úrovni a především snadné.

Při volbě výbavy jsem jako prioritu volil 6 airbagů a je škoda, že od začátku roku 2006 se vůz nabízí jen se dvěma airtbagy a mechanicky seřiditelnými zrcátky. To platí pro hatchback.

Pro doplnění uvádím, že v autě trávím denně dvě hodiny cestou do práce a z práce a vůz hodnotím až po ročním provozu ve všech podmínkách. Po ročním provozování nemám k autu negativní připomínky a se spotřebou jsem velmi spokojen, i když je nepatrně nad papírové hodnoty, ale prvních 8 kilometrů jezdím denně do prudšího kopce a i další trasa je kopcovitá a vede přes řadu měst a obcí, takže jízda není ideálně plynulá, protože je nutné celkem často předjíždět nákladní auta i jiné brzdy provozu. Pravidlený režim provozu je 60 km do práce a 60 km z práce při spotřebě okolo 5,5 litrů nafty.

Závady a opravy na autě

Při 8.000 km se od tyče řízení na volantu projevovalo škoubnutí (či lupnutí) při brždění a rozjezdu, při druhé zastávce v servisu byla odhalena závada, povysunutý kloubek řízení, což byla záruční oprava.

Druhou závada se stala ihned po první garanční prohlídce v 15.000 km, kdy se po výměně oleje "rozkvílelo" turbo, ve voze to bylo, jako by mě pronásledoval houf sanitek. Závada byla odstraněna výměnou turba. S kvílením jsem jezdil týden, než přišly náhradní díly. Podotýkám, že první olej byl vyměně za plně syntetický Shell.

Žádná z těchto závad pro mě neznamenala přerušení ježdění, jen to kvílení bylo nepříjemné a musel jsem pro jistotu jezdit dost zvolna.
<
Přejít na standardní verzi stránky »