Škoda 120 L
“Bylo to pěkné a bylo toho dost.”
- Rok výroby: 1988
- Typ motoru: 1174
- Stav km při koupi: 68 000 km
- Stav km nyní: 0 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
5 let
- Průměrná spotřeba: 8 LPG l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Do cca 120000 km škodovka sloužila všeobecně velice spolehlivě. Kromě běžné údržby jsme (podědil jsem ji po rodičích) do ní v podstatě nemuseli investovat. Potom se začala postupně sypat a před tím, než jsem ji prodal (to mohla mít najeto tak 200000 km), se něco porouchalo snad každý třetí den.
K tomu se samozřejmě přidala také koroze plechů a bohužel i nosných částí karosérie.
Přes všechna trápení jsem ji měl rád a najezdil jsem s ní spostu kilometrů. Prostě bylo to pěkné, ale bylo toho dost.
Závady a opravy na autě
Samozřejmě.
Tak předně motor - v autě se jich vystřídalo 3,5. Ten původní najel cca 150000 km (ve sto tísících musel začít spalovat LPG). Musím uznat, že fungoval bezvadně až do svého konce, kdy jsem ho zadřel - zřejmě má vina.
Následovala zástavba motoru ze škody 105. Děs a běs, od počátku motor vůbec nejel, po ujetí asi 500 km navíc začal sřídavě odmítat spolupráci jeden z válců, spotřeba oleje byla obrovská. Motor musel prostě ven.
Místo něj přišel na řadu agregát z favoritu 135, který jsem koupil už upravený pro použití v řadě 105/120/130. Z počátku to vypadalo jako dobrá volba, ale po čase opět začaly problémy. Zažil jsem s ním všemožná trápení a ve finále se přidřel na jednom válci.
Auto bylo sice pořád pojízdné, nicméně jsem se rozhodl pro nápravu a z vrakoviště pořídil jiný spodek motoru - to je ta polovina motoru - viz výše.
Dále se porouchal termostat, hlavní brzový válec, prasátka, posilovač brzd, přepínač světel, ventilátor chlazení stejně jako ventilátor pro ofukování skel, startér + drobnosti jako nefungující zámky, zatékání střešním oknem, zaseklé sedačky, netěsnící hadice atd.