Zavřít recenzi

Hyundai Lantra 1,5 GLSi

“Ve svém věku slušné auto.”
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: 1500 
  • Stav km při koupi: 165 000 km 
  • Stav km nyní: 185 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 6 - 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Mám Lantru asi jeden a půl roku. Je to rok 93 a když jsem si ji zvedl na zvedák, tak jsem byl mile překvapen. Nikde žádná zjevná koroze, nátěr spodku původní, téměř neporušený. Následovala výměna všech tlumičů, kontrola obložení a výměna destiček. Ještě výměna kostí stabilizátoru, ošetření podběhů nátěrem a auto šlo ze zvedáku dolů. Mohu konstatovat, že výměnou těchto dílů se změnily jízdní vlastnost k nepoznání.

Teď mě ještě čeká výměna simerinků na ventilech, protože nám to po nastartování trošku zakouří. Auto velmi dobře sedí, nad 2500 ot. nádherně akcelerujea má příjemné jízdní vlastnosti. Mohu to s ledovým klidem prohlásit, protože předtím jsem si vozil zadek v Mazdách 626, které se mi zdály poměrně tvrdé na podvozku a v Sonátě v plné palbě se 140 HP motorem, takže jsem byl jako řidič rozmlsaný. Samozřejmě to byli samé starší vozy( v průměru 12 - 16 let). Na účet Lantry můžu říct, že je to dobré auto, pouze mě mrzí hlučná převodovka , hlavně při nižších kvaltech a v záběru při rozjíždění.

Máte někdo podobné zkušenosti? Poraďte prosím na e-mailu LiborBahensky@seznam.cz.

Dále sháním manuál pro údržbu a opravy. Pokud by mi ho mohl někdo zapůjčit, tak čestně vrátím. Málem jsem zapomněl uvést spotřebu. Jel jsem nedávno trasu Tišnov - Duchcov a zpět.

Na tuto štreku si vzala něco maličko přes 6 litrů. Myslím, že je to vynikající a že se leckterý Favorit nebo Felicie může jít vycpat a to nemluvím o vzhledu vozu a komfortu.

Závady a opravy na autě

Ano, krátce po zakoupení začalo zlobit čidlo teploty nasávaného vzduchu, což se projevovalo náhlou ztrátou výkonu motoru, zvýšenou kouřivostí, doprovázenou zvláštním zápachem, motor odmítal reagovat na polohu škrtící klapky atp.

Byla to celkem maturita, najít a opravit tuto závadu, zvláště, když mi nedokázali poradit ani odborníci poté, co napojili diagnostiku.

Takže jsem vyměnil lambdu(asi 1800 Kč), která vypadala hodně špatně. Došlo k mírnému zlepšení, nicméně potíže se ztrátou výkonu přetrvávaly. Následovalo prozkoumání a vyčištění aktuátoru(nový stojí asi 8000), až nakonec došlo k výměně onoho čidla teploty nasávaného vzduchu(asi 1200 Kč).

Poté potíže zmizely a autíčko opět šlape jako hodinky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »