Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v autobazaru. Chtěl jsem Felicii 1,3 MPi, protože je to asi poslední vůz, na němž se dá svépomocí opravit spousta věcí, přičemž ND jsou relativně levné a dají se koupit v každé větší vesnici. Složitější opravy provede každý i neznačkový servis. Je v nižší kategorii povinného ručení. Jiné důvody nebyly.
Na to, že Felicie má 13" kola, jsou jízdní vlastnosti slušné. Auto je nezáludné, oproti Favoritu lépe sedí na silnici, má znatelně menší diagonální náklon v zatáčkách a uvnitř je o poznání tišší. Proti modernějším vozům stejné třídy je hlavně zřetelná absence posilovače řízení, poměrně velký poloměr zatáčení a vyšší hluk v kabině. Ale řekl bych, že tyto rozdíly nejsou zas tak dramatické a jsou vyváženy třeba velkým vnitřním prostorem. Já měřím 187 cm a u nás ve firmě v řadě aut se špičkovými vlastnostmi nejsem schopen pohodlně se usadit ani za volantem, natož pak vzadu. Ve Felicii se mi sedí dobře, je i velmi dobrý výhled z vozu.
Na dálnici se dá auto v pohodě rozjet na 150 km/hod, dává již však najevo, že na toto nebylo konstruované. Slušná jízda po dálnici, kdy ještě příliš neruší aerodynamický hluk ani hluk od motoru je tak do 120 km/hod. Akcelerace z křižovatek je dobrá, asi proto, že MPi mají maximální točivý moment v poměrně nízkých otáčkách. Autem se však vzhledem k malému výkonu těžko předjíždí a potřebujete dost volného prostoru s velkou rezervou, zejména pokud je vůz více zatížen. Zastánci sportovního způsobu jízdy by se asi měli podívat na jiné stránky.
Před koupí auta mě velice překvapila jedna věc: projížděl jsem v bazarech asi sedm Felicií 40 i 50 kW MPi, ale deklarovaný rozdíl 10 kW jsem fakticky nezaznamenal. Možná je to sníženým základním zpřevodováním, možná je rozdíl jen papírový a je ve skutečnosti menší. Stejně je však maximální výkon udáván při otáčkách, které se prakticky téměř nevyužívají.
Spotřebu benzínu mám ve vyloženě městském provozu téměř 9 litrů, průměrnou okolo 7,5 l/100km. Jsem si však vědom toho, že by šla snížit.