Hodnocení a zkušenosti s autem
Po opravě olejové vany,výměně tlumičů a pneumatik velmi příjemná jízda.Dobře vyřešený interiér-pohodlí i při dlouhých cestách.Veliký zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou.
Nejspolehlivější auto jaké jsem kdy vlastnil.Robustní,kvalitně nadimenzovaná konstrukce a kvalitní dílenské zpracování,životností a spolehlivostí vůz v dané kategorii daleko převyšuje konkurenci.Za tři roky vlastnictví tohoto auta se mi nikdy nestalo,že by nešlo nastartovat nebo že by nejelo.Nebo že by "odešel"nějaký k provozu důležitý funkční celek.
Dokonce letos-v 15ti letech stáří-cesta do Chorvatska a zpět,plně naloženo+celá rodina(celkem cca 1700km)naprosto bez problémů.
Veškeré opravy za tři roky provedené vedly pouze k vyššímu komfortu(nebo běžná nutná údržba/výměna),nikoli k nutnému zprovoznění:
-výměna rozvodového řemene,kladky,seřízení ventilů
-výměna mot.oleje,filtrů:olej,vzduch,palivo,nové svíčky
-výměna uhlíků,kluzných ložisek-startér
-výměna brzdové kapaliny+zadního brzdiče,výměna brzdových destiček
-výměna tlumičů,nové pneu 185/70/13
-výměna kabelů k zapalovacím svíčkám
-výměna chladící kapaliny
V čem se mi zdá Sierra trošku slabší:
-neošetřovaný spodek vozu velmi rychle koroduje(vč.palivového,brzdového potrubí pod podlahou),stejně tak výfuk velmi náchylný ke korozi
-pedály plyn/brzda velmi blízko u sebe,v určitých situacích velmi nebezpečné(zvláště pro náhodného a neznalého řidiče Sierry)
-motor OHC 2,0i EFi trošku hlučnější(vysoký pištivý zvuk) ve vyšších otáčkách(deroucí se do interiéru systémem větrání-při zavřené klapce v režimu topení není slyšet nic)
-izolace elektroinstalace by mohla být kvalitnější(sklon k stárnutí a praskání v tepelně namáhaných částech vozu)