Zavřít recenzi

Ford Sierra COMBI 2,0iCL

“Za cenu 55 000,-Kč bych v roce 2000 spolehlivější,pohodlnější a větší vůz nepořídil.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1988 
  • Typ motoru: 2,0i benzín 
  • Stav km při koupi: 119 000 km 
  • Stav km nyní: 146 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Průměrná spotřeba: 7 - 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.7
Po opravě olejové vany,výměně tlumičů a pneumatik velmi příjemná jízda.Dobře vyřešený interiér-pohodlí i při dlouhých cestách.Veliký zavazadlový prostor s nízkou nakládací hranou.
Nejspolehlivější auto jaké jsem kdy vlastnil.Robustní,kvalitně nadimenzovaná konstrukce a kvalitní dílenské zpracování,životností a spolehlivostí vůz v dané kategorii daleko převyšuje konkurenci.Za tři roky vlastnictví tohoto auta se mi nikdy nestalo,že by nešlo nastartovat nebo že by nejelo.Nebo že by "odešel"nějaký k provozu důležitý funkční celek.
Dokonce letos-v 15ti letech stáří-cesta do Chorvatska a zpět,plně naloženo+celá rodina(celkem cca 1700km)naprosto bez problémů.
Veškeré opravy za tři roky provedené vedly pouze k vyššímu komfortu(nebo běžná nutná údržba/výměna),nikoli k nutnému zprovoznění:
-výměna rozvodového řemene,kladky,seřízení ventilů
-výměna mot.oleje,filtrů:olej,vzduch,palivo,nové svíčky
-výměna uhlíků,kluzných ložisek-startér
-výměna brzdové kapaliny+zadního brzdiče,výměna brzdových destiček
-výměna tlumičů,nové pneu 185/70/13
-výměna kabelů k zapalovacím svíčkám
-výměna chladící kapaliny
V čem se mi zdá Sierra trošku slabší:
-neošetřovaný spodek vozu velmi rychle koroduje(vč.palivového,brzdového potrubí pod podlahou),stejně tak výfuk velmi náchylný ke korozi
-pedály plyn/brzda velmi blízko u sebe,v určitých situacích velmi nebezpečné(zvláště pro náhodného a neznalého řidiče Sierry)
-motor OHC 2,0i EFi trošku hlučnější(vysoký pištivý zvuk) ve vyšších otáčkách(deroucí se do interiéru systémem větrání-při zavřené klapce v režimu topení není slyšet nic)
-izolace elektroinstalace by mohla být kvalitnější(sklon k stárnutí a praskání v tepelně namáhaných částech vozu)

Závady a opravy na autě

V den koupě(AAA auto,původně dovoz z CH) zjištěn únik motorového oleje-prodřený plech olejové vany u vypuštěcího šroubu.
Spouštěč motoru "škrčel".
Vůz při jízdě "táhl"do leva.
Chvění auta při vyšších rychlostech-nekvalitní pneu,špatný rozmněr pneu,vadné tlumiče.
<
Přejít na standardní verzi stránky »