Hodnocení a zkušenosti s autem
Předem bych chtěl upozornit, že se vyráběli 2 verze tohoto 16ti ventila 1)myslím rok 93 až 96=152ps a 2) rok 97=167ps Tohoto Citroena jsem koupil zhruba před rokem. Původně jsem si šel pro Toyotu paseo,ale když pak v tom bazaru nastaroval tohoto broučka a celím bazarem se rozlehlo dunění s dvoulitrového 167 kobylového motoru a já sem se sním svezl,tak bylo vymalováno.
Motor se ochotně vytáčí až někam k 7.500ot/min, kde zasáhne omezovač,ale dá se sním jezdit i kadla kadla 40 km/h na pětku.Po tom co otevřete motor vybafne na Vás malá elektrárnam, jelikož vše je tam elektronika(bezdotyk.zapalování,absence rozdělovače,každá cívka má svoji cívku atd...)jak říkám je to ,,takovej malej technickej zkvost´´.
Převodovka je bezvadně odstupňovaná, ale podle mého názoru by snesla ještě jeden kvalt (1=60km/h,2=cca 100km/h, 3=140km/h, 4=190km/h a 5 okolo 240km/h) a tady se dostáváme k maximální rychlosti. Vmax je doopravdy okolo 240 km/h,ono by to jelo vic,ale chbí tam ten kvalt, bezvěrcům to nebudu vysvětlovat a a ti, kteří ví tak ví že nekecám.
Další silnou stránkou tohoto autíčka(Natalky) je naprosto dokonalej sportovní podvozek uz z linky,obuto mám BRIDGESTONE Potenza 720 205/50r15 a spojení těchto gum s tak dokonalím podvozkem je bezchybné apři hmotnosti cca 1100kg si sní užijete hodně strandy. Samozřejmě i Natalka má své hranice,ale i po jeich překročení je vcelku poslušna holka.
Co se týka interiéru,tak je to přeci jen francouzské auto a tak z toho plyne že když nasednete v Brně a vystoupite v Zurichu tak na Vás nemusi čekat sanitka,aby Vás narovnali.Sedačky jsou sice sportovní a s výrazným bočním vedením,ale zaroveň i nesmirně pohodlné.
Celkový desing tohoto autička je velice nenápadný a tak málo koho napadne,co se vněm zkrývá a už vubec si nepřipuští,že tenhla malinkytý citroen udělá stovku pod 7 sec.