Volkswagen Golf 19 E 1.6 GTD
“Dobrá volba.”
- Rok výroby: 1987
- Typ motoru: 1.6 l/diesel
- Stav km při koupi: 221 000 km
- Stav km nyní: 243 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
1 rok
- Průměrná spotřeba: 55 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po počátečním ostychu jsem si Golfa naprosto zamiloval. Je rychlý, silný a má nízkou spotřebu. Kromě výše zmíněných detailů, které se snad ani nedají nazvat poruchami, s ním nemám žádné problémy. Jen měním olej, pneu a dolévám kapalinu.
Zavazadlový prostor poskytuje dostatek prostoru i pro 5ti členou rodinu, jen by mohl mít nižší nakládácí hranu.
Antikorozní a bezpečnostní ochrana je také na solidní úrovni.
Pro lepší požitek z jízdy doporučuji namontovat pneumatiky min. 195/50/R15 a sportovní povozek.
Nevyhnu se srovnání s mojí předchozí Škodou 130 GL jejíž anti-spolehlivost silně konrastuje s VW Golfem II.
Mohu se proto přidat do zástupu těch, co tvrdí: ,,Golf II je výborné spolehlivé auto pro nenáročné řidiče."
Závady a opravy na autě
Auto jsem koupil od mladého automechanika, takže už v době koupě bylo ve velmi dobrém stavu. Bohužel automechanik to byl, ale i mladý, a tak se se střídavými úspěchy pokoušel o všemožné tuningové úpravy. Asi nejhorší věc, která tento vůz postihla bylo velmi oblíbené zavaření místa pro zadní registrační značku. Zdánlivě jednoduchý úkon, jež měl vozu dodat pro mnohé spornou sportovní vizáž se však příliš nezdařil. Namísto drsného vzhledu mě po několika deštivých dnech čekal nepříjemný pohled na rez deroucí se zpod rádoby zalakovaných pátých dveří. Golfíka teď proto čeká nové broušení, nové kitování a nové lakování. Ostatní úpravy se již dají označit jako kladné. Širší nárazníky, litá kola a prvky interiéru v barvě vozu nikdy nic nepokazí.
Problém snad všech "dvojkových" Golfů je ruční brzda. Při koupi je nutné ji důkladně seřídit, abychom pak auto nehledali u souseda v poltě. Ale ani potom není vyhráno! "Ručka" zkrátka zlobí pořád. Naštěstí se dá ruční brzda celkem úspěšně vůbec nepoužívat. Dieselový motor má velkou kompresi, a tak stačí jen zařadit jedničku a auto zůstane stát jako přikované i v prukém kopci. Ostatně stejným způsoben jsem situaci řešil i já.
Další závadu, kterou jsem řešil, byl vyteklý tlumič pérování zadní nápravy a totálně zkorodovaný tlumič výfuku. V obou případech následovala výměna (celkem asi za 7000Kč) a bylo po starostech.
Podvozek Golfů II je už v sérii nastaven znamenitě. Vzatáčkách jistě drží stopu a případný nedotáčivý smyk je předem předvídatelný. Bohužel se při jízdě po našich českých silnicích musíte spokojit s dosti značnou zvukovou kulisou při přejíždění nerovností ať již přímo od podvozku nebo z plastů v interiéru. V tomto případě mohli němečtí inženýři použít více těsnícího materiálu. Při vyšších rychlostech (nad 120km/h) se zase ozývá motor a také nepříjemný aeorodynamický hluk. Jízda po dálnici je ale přesto příjemná. Motor táhne takřka od volnoběhu a okolo 2200 ot/min následuje další nárust výkonu vlivem sepnutí turba. Předjíždění proto není prodlémem ani při rychlostech blížících se rychlostnímu limitu na dálnicích a zahambit se nedá ani mnohem mladšími vozy, o Fabiích a Felicíích raději nemluvě.
Motor 1.6 TD je asi nejlepší volbou. Poměrem výkon/spotřeba se dlouhé roky držel mezi nejlepšími. I s těžkou nohou spotřeba nepřesáhne 7 l/100km, ale to už je řeč o téměř brutální jízdě s pedálem na podlaze:-) V běžném provozu jezdím v půměru za 5,5 l/100km a musím říct, že rozhodně nepatřím mezi šetřílky, co jezdí "na spotřebu". Strýčka Skrblíka navíc právem potěší spolehlivost motoru, která se stala takřka kultovní záležitostí.