Zavřít recenzi

Citroën Saxo Furio 1.1i

“Relativně levné, spolehlivé malé auto na dojíždění do práce.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1123 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 47 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.4
Auto jsem zakoupil nové, jako dočasnou alternativu dopravy kamkoli pro 2 dospělé osoby a max. 1 dítě. Velmi oceňuji typicky francouzské ladění podvozku, zvláště na našich nepříliš kvalitních okresních silnicích.

Díky jeho světlosti, krátkému rozvoru a nízké hmotnosti je výborný do extrémnějších zimních podmínek, je to takové malé lunární vozítko. Na druhou stranu na dálnicích, při vyšších rychlostech a nezatížené poměrně "plave", zvláště, pokud na vás fouká silný bočák. Řazení je celkem přesné, občas vzdoruje zpátečka.

Zrychlení je nadprůměrné a dynamika motoru se projevuje zhruba do 130 km rychlosti, poté je zrychlení pouze pozvolné až do maximálky. Já z toho vytlačil cca 155 km/h a to motor doslova řval. Jinak je, v rozmezí optimálních otáček, velmi kultivovaný, tichý a vezme si pouze 4,5 - 6 litrů benzínu na 100 km. I přes určitou stísněnost interiéru vozu je jeho variabilita slušná, po sklopení zadních sedaček získáte úložný prostor s téměř rovnou podlahou. Ovšem dvoumetrové běžky do auta stěží dostanu.

Strohá výbava v elektrice (přední okna, centrál) fungují spolehlivě i při velkých mrazech a původní baterie, i po pětiletém provozu, šlape jako hodinky - mráz nemráz, startuji na první štěknutí.

Jednoduchý úsporný motor,výborné jízdní vlastnosti, nízká pojistka, průměrné dílenské zpracování, spartánsky pojatý interiér - to vše jsou atributy oslovující především ty, kteří hledají spolehlivé auto s nízkými provozními náklady a kteří si nepotrpí na komfort výbav aut vyšších tříd.

Závady a opravy na autě

Po 4 letech:

- prasklá halogenová žárovka
- nadměrné opotřebení předních kotoučových brzd (kompletní výměna)
- mírná koroze v zadním prostoru pod podlahou (místo pro rezervu) - absence ošetření plastickým nátěrem (od Francouze pyšnícím se pozinkem bych čekal víc)
<
Přejít na standardní verzi stránky »