Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupě tohoto auta byla svým způsobem poměrně náhoda a v podstatě omyl za který jsem si dnes vděčný. Tahle recenze je spíš o osobních pocitech než o číslech apod. Moje minulé vozy byly charakterově úplně jiné-daleko umírněnější.
Chtěl jsem auto velké, pohodlné, s dieselem kolem 3 litrů a automatem. Nakonec jsem skončil u téhle 540i. Tohle je sice vůz excelentně tichý, pohodlný a celkově distingovaný. To je ovšem za vynaložené prostředky samozřejmostí. první dojem je, že sedíte v něčem co je pěkné, kvalitní a příjemné na svezení.
Doslova novou kapitolou v mém automobilovém životě ale bylo poznání toho, proč patrně někteří lidé bmw kupují. Někdo je kupuje jako imageovku, jiný protože je to bmw a já jsem se zařadil do skupiny lidí kteří se najednou 1začali těšit na služební cesty. Po cca 10 000km jsem měl horký týden a chtě nechtě musel skutečně tlačit na pilu abych byl včas tam kde být mám.
Ve vlastnostech auta jsem najednou objevil zcela novou kapitolu a to neskutečnou ochotu ke skutečně agresivní byť bezpečné jízdě. Tam kde jsem si původně myslel že jsou limity se objevil obrovský prostor k ovládání auta. Přilnavost podvozku je precizní, ale ovladatelnost je v porovnání s mými předchozími vozy doslova hrůzostrašná a co je horší je to, že vám to dodá pocit jistoty na hraně a vy se přestanete bát. Najednou jsem se přistihl, že zatáčku kterou jsem jezdíval 100-120km/h řežu 180km/h s jednou rukou na volantu a s druhou na voliči. BMW se jakoby mávnoutím proutku změní v momentě kdy na to šlápnete z džentlmena na agresivního zlého psychopata. Ale plynule. Navíc řízení vám ačkoli neruší zprostředkuje přesně po čem jedete a kam zatáčíte.V tom je tohle auto nebezpečné, protože najednou víte, že ten stroj lze skutečně řídit. ne řídit jako točit volantem ale skutečně řídit.
Potěšily mě také brzdy-jsou opravdu účinné a dokážou opakovaně brzdit z vysokých rychlostí, přičemž netrpí kousavostí. Je fakt že 2x jsem je na okresce hradec-turnov uhřál,ale během minutky byly zas v pořádku. Co je ale moc fajnové je to, že jejich účinek se dá předvídatelně a presně dávkovat - prostě do malých mezer dobrzdíte akorát. O motoru při jízdě ani moc nevíte a to pro mě byla velká změna-ne že by nebyl slyšet nad 3500 ot. , ale když už je slyšet, tak příjemně. Je to takový reaktivní tahoun. Tahá z nízkých otáček a ve vysokých je to cholerik. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 9-19 litrů. Běžně pokud nejedete jak blázen ale ani se neloudáte vychází na nějakých 12l/100km při podílu město/mimo město 40:60. Běžně těžko přesáhnete 14,5l, ale když vydržíze závodit vyšplhá se i ke 20l, ale to už musíte doslova řádit jak blázen.
Zkrátka z auta jsem nadšený, dokonce i v zimě které jsem se dost obával se ukázalo že to není zdaleka tak zlé jak tvrdí někteří lidé-dokonce se mi to zdí dost dobré. Ano je potřeba si uvědomit že na nápravu jde ve 2000 ot. tolik výkonu kolik má octavia tdi na plný plyn, ale jsou li dobré zimní pneu, není jediný problém. V zimě jsem navštívil jak špindl tak ještěd za sněhové kalamity a vždy jsem dojel. Jediné výtky mám snad na určitou snad až přílišnou tuhost podvozku na výmolech, citlivost na typ pneumatik a delší dobu po kterou se zvyká na i drive. Jinak spokojenost.